datumveld op formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
1.682
Hallo,
Op een form heb ik 3 datumvelden
ik koos als notatie voor "Korte datumnotatie"
als ik de datum verander dan moet ik telkens 04/03/2013 schrijven
schrijf ik bvb 4/03/13 dan gaat access hier niet mee akkoord en verplicht mij alles netjes uit te schrijven
Kan ik dat gemakkelijk aanpassen zodat het programma, als ik schrijf 4/3/13 automatisch 04/03/2013 zal opslaan zonder zeuren???
Op een andere form klik ik op een datumveld waarna een kalendertje verschijnt... op voorgaande form werkt dat niet... hoe pas ik de eigenschappen aan zodat het wel werkt?

bedankt (andermaal)

JP
 
Waarschijnlijk heb je een invoermasker in je tabel of je formulier staan. Op de een of andere manier vinden een hoop mensen dat handig voor een datum. Ik hoor daar dus duidelijk niet bij.... Een (Datum)Notatie laat gegevens op een bepaalde manier zien, maar doet niks met de invoermethode. En bij datums vind ik dat veruit het makkelijkst: wèl een notatie, geen invoermasker.
In Officepakketten (dus ook Access) wordt elke datum zonder jaartal beschouwd als het huidige jaar. Dus als je 4-5 of 4/5 intypt, krijg je altijd 4-5-2013 als datum. En veel korter kun je een datum volgens mij niet intypen... Het Jaartal is dus alleen verplicht als je een ander jaar wilt invoeren.
 
Ik bekijk dat eens! En wat met jet kalendericoontje?
 
Die werkt ook niet/slecht als je een invoermasker hebt,en perfect als je dat niet doet. Nogmaals: een datum is niets meer dan een getal waar je op een vreemde manier naar kijkt. Hoe, dat boeit eigenlijk niet :)
 
Moet ik dan de notatie van het datumveld weghalen? Begrijp het niet zo goed...
 
Notatie is goed (want doet niks) maar invoermasker moet je alleen gebruiken voor bijv. postcodes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan