• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Datumverschil

• Onderwerp starter Onderwerp starter Loon
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Loon

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 apr 2024
Ik wil de volle maanden berekenen tussen 2 data. Nu kan dit met de formule =DatumVerschil. Deze optie komt niet (meer) voor in excel. Als ik dan ga googlen om tot een (andere) oplossing te komen, blijf ik komen op de uitleg =DatumVerschil of =DateDif. Ik ben naarstig op zoek naar een oplossing. Kan iemand mij helpen?

De formule die mij bekend is maar dus niet (meer) werkt is =Datumverschil(A9:B9;ym) (Ik twijfel nog wel of het laatste deel ym of m moet zijn).

Dank jullie wel!

Vr Groet Ilona

Schermopname (1).png

=DATUMVERSCHIL(A9;B9;"M")

• Leuk
Waarderingen: Loon
De functie bestaat gewoon. zie helptekst. je hebt de formule niet goed ingericht

zo werkt het wel
=DATUMVERSCHIL(A9;B9;"m")

als je YM gebruikt krijg je alleen het aantal maanden dus 1-1-2000 en 1-3-2024 levert 2 maanden, als je er dan 3 vanaf trekt krijg je een negatieve waarde en soms een foutmelding als excel de cel in datum opmaak zet. Dan moet je ook de opmaak op standaard (terug)zetten

• Leuk
Waarderingen: Loon
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan