Davilex Account 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

Max1999

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2016
Berichten
15
Ik heb een soortgelijke vraag als in onderstaande topic*
Verder ref. correspondentie over dit onderwerp:
Helaas heb ik de Davilex account 2000 cd versie 8.0.0 niet meer in bezit, misschien dat iemand mij kan helpen met de cd of mailen? En indien mogelijk ook de update 8.0.3 als het een nieuwere versie dan dan de 2000 8.0.0 betreft; zo kan ik toch nog de backup bestanden openen.
Als iemand davilex businessbox 2000 heeft ook goed! Daar kan ik waarschijnlijk de backup bestanden mee openen.

Vriendelijke groeten, Max

* http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/328182-Davilex-Account-2000-Express
 
Misschien kan ik je met een nieuwere versie helpen.
Hoe kan ik met je in contact komen?
 
Heb je wat aan die bestanden?
 
Gebeurt aardig regelmatig... kopieer maar een regelmatig de kop van een bericht en je komt het toch wel ook geregeld tegen op een ander forum... Op zich geen probleem dat men de kansen wil vergroten maar wel zo sportief om even een linkje daar heen te plaatsen..
 
Volledige info is belangrijk én tevens een vorm van respect naar de mensen die hulp bieden ... zo is dat. :thumb:
 
Beste Kostenzer,

Heb jij een e-mail of prive bericht gestuurd met de bestanden? Ik zie namelijk zo even geen bericht van jou :)

@ andre en gast0205: inderdaad jullie hebben gelijk, de volgende keer even een verwijzing maken naar de helpmij forum, excuus
 
Volgens mij begreep ik je verkeerd, ja ik heb denk ik wat aan de bestanden tenminste als ik met jou versie *.daa bestanden kan openen. Mocht dit niet het geval zijn en bijvoorbeeld alleen *.dbb geopend kunnen worden dan moet ik op zoek naar een davilex update, mocht jij die toevallig hebben dan zou ik deze graag willen hebben.
Mocht het mogelijk zijn, kun je de bestanden of eventueel een ISO bestand d.m.v. bijvoorbeeld wertransfer.com mailen?

Alvast bedankt!
 
Hallo max1999,

Ik had een mail gestuurd naar :m*******t@y****.com en zo net nog eens.
Kijk ook eens in je spambox.
In de mail een tijdelijke link. -tot 12 aug- Even downloaden en kijken wat je er mee kunt.
 
Laatst bewerkt:
Hallo kostenzer,

Ik heb je mail zo net gelezen, dankjewel. Helaas de link is verlopen, zou deze nog 1 maal willen oploaden? Ik was de hele week niet thuis i.v.m. werkzaamheden.
Nogmaals bedankt voor je moeite!

Vriendelijke groeten, Max
 
Ja, maar, dà kén nie!
Ik me uit de naat werke om die files te sture, is meneer pleite.;)

Maar ik heb je de nieuwe link gestuurd. Succes er mee. Laat horen of je er iets aan hebt.
 
Goedemorgen kostenzer,

:):):):)
Ik ben het bestand zojuist aan het downloaden, volgend weekend dan ben ik op locatie en ga het installeren. Alvast bedankt voor je moeite!
Ik laat het nog weten hoe het is gegaan.

Vriendelijke groeten, Max
 
@ Allen:
Ik heb nog steeds geen tijd gehad om de software te installeren (kan nog 2 CA maanden duren) wegens drukte thuis/werk. Als ik het heb gedaan dan laat ik het uiteraard weten. Bedankt voor jullie hulp
 
Beste forum-leden,

Inmiddels heb ik de software Davilex Business versie 9.0.12 geinstalleerd.
Dit ging niet zomaar, het kwam er op neer dat deze versie niet werkte onder Windows 10 (ook niet met WIN XP compatibiliteit SP 3). Gelukkig heb ik nog een notebook met windows 7 waar het wel werkte.

Helaas kan ik de bestanden op de gecrashte HD niet openen, de oorzaak is dat deze van het type *.daa zijn (Access bestanden) en niet van type *.dbb (SQL). Dit komt omdat davilex account 2000 vanaf versie 8.0.0 wel de .daa bestanden kan openen en vanaf ongeveer versie 9.0.0

Hebben jullie of een andere forum-lid toevallig nog een versie 8.0.0 (of rond deze verzie) op cd / ISO in bezit? Vanaf 9.0.0. dus niet...

Ik ga deze vraag ook op Tweakers en nationaalcomputerforum plaatsen, niet geschoten is altijd mis....

Vrgr, Max
 
Het probleem is dat Davilex Business gebruikt maakt van MS SQL Server 2000 en die is zo verouderd dat 'ie weigert in Windows 10 te installeren. Deze Business Suite gaat het dus nooit doen in Windows 10.

Ik had dit probleem zelf vorige week ook met mijn oude installatie van Davilex (gebruik het programma al 15 jaar). Opgelost door in Hyper-V een virtuele machine aan te maken met Windows 7 erop en daarin Davilex te installeren. Wel wat omslachtig, maar het werkt als een trein.


Als je de bestanden niet kunt openen, kun je ze dan wel importeren?

Ik zal ook nog even verder vragen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Kostenzer,

Nee het importeren gaat niet lukken; het bestandsformaat *.dbb (SQL) binnen de versie 9.0.12 wordt alleen ondersteund.

Ik hoor het wel :) Alvast bedankt
 
Beste forum-leden,
Helaas kan ik de bestanden op de gecrashte HD niet openen, de oorzaak is dat deze van het type *.daa zijn (Access bestanden) en niet van type *.dbb (SQL). Dit komt omdat davilex account 2000 vanaf versie 8.0.0 wel de .daa bestanden kan openen en vanaf ongeveer versie 9.0.0
Vrgr, Max

Stom dat ik er niet eerder aan gedacht heb. het zijn *.daa bestanden?
Kun je die niet eens met acces proberen te openen?
 
Ik kan het probleem hier niet reproduceren, maar PowerISO is ook nog een mogelijke optie.
 
Nee, met Access helaas ook niet te openen. Ik moet echt een oude versie van Davilex zien te krijgen met de titel 'Daviles Account 2000' (tussen 8.0.0 en 9.0.0) en niet Davilex Business versie 9.0.12. :)
PowerISO heb ik ook naar gekeken maar dit is een bepaalde compressie techniek en bedoeld voor opstartschijven en dergelijke, het formaat dat Davilex in het verleden hanteerde draagt dit formaat ook. Ik heb toch even PowerISO geinstalleerd maar helaas wordt het formaat niet herkend, ook niet als je het bestand probeert te converteren.

Het schijnt (volgens tweakers.net) dat de Business versie 9.0.8 of 9.0.6 een optie 'Oude administratie Importeren' heeft (menu Bestand -> Oude administratie importeren). Dus mocht 1 van jullie nog aan deze versie kunnen komen?

Vrgr, Max
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan