davilex amstedam taxi madness en.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

crmtd

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2002
Berichten
239
Hallo helpers,

Het spel Amsterdam taxi madness loopt soms vast op een moment dat de computer een nieuw level wil laden.
Misschien weet iemand waar dat aan kan liggen en is er ergens iets te veranderen aan mijn instellingen?
HP pavilion 791, pentium 4, 768 ram, nvidia geforce mx 440.


Vraag 2
Oke, hij loopt vast, maar de muziek van het spel loopt gewoon door, tevens is de cursor nog te bewegen, dus ik heb het idee dat eigenlijk de computer nog wel loopt, alleen het spel loopt niet verder, hoe kom ik dan weer terug bij windows, zodat ik niet steeds de computer hoef op te starten met de aan en uit knop, maar dat ik alleen het spel sluit.
Alleen het spel blijft zichtbaar.
ctrl/alt/del lijkt wel te werken, maar is niet zichtbaar, alleen het bevroren beeld van het spel is zichtbaar.

Hopelijk weet iemand iets, al is het maar een antwoord op vraag 2, dan kun je toch weer redelijk snel verder.

Alvast bedankt voor alle hulp.

Rob
 
Welke Windowsversie?

Daarnaast een algemene opmerking over de maker van de software (in de hoop dat ik geen boze reacties krijg van mensen die daar werken..........):
op dit, maar ook andere forums, staat die softwarefabrikant (helaas) nu niet direct bekend om zijn foutloos werkende utilities en games. Reden ? Ik heb er geen flauw idee van, maar met het "merk" zijn zo links en rechts heel wat problemen.
 
versie

Geplaatst door gast0225
Welke Windowsversie?

Daarnaast een algemene opmerking over de maker van de software (in de hoop dat ik geen boze reacties krijg van mensen die daar werken..........):
op dit, maar ook andere forums, staat die softwarefabrikant (helaas) nu niet direct bekend om zijn foutloos werkende utilities en games. Reden ? Ik heb er geen flauw idee van, maar met het "merk" zijn zo links en rechts heel wat problemen.

XP home edition, inclusief alle updates.
 
Dan heb je een kansje :
klik rechts op het icoontje van het progje op je buroblad en kies voor "eigenschappen" en dan voor het tabblad "compatibiliteit", kies vervolgens "dit programma uitvoeren.........." en kies daar (bijvoorbeeld) Windows '98 / ME.
Als je geluk hebt loopt het e.e.a. nu prima.
Suc6!
 
Helaas is het zo dat Davilex niet uitblinkt in fantastisch geschreven programma's. Vaak is het zo dat een programma alleen maar goed werkt met de toenmalige windows versie (de serie Redhat xxx is daar zo'n voorbeeld van)

Je zou kunnen proberen om de hardware versnelling van je videokaart een 'tandje lager' te zetten, kijken of dat wil helpen.
 
Geplaatst door gast0225
Dan heb je een kansje :
klik rechts op het icoontje van het progje op je buroblad en kies voor "eigenschappen" en dan voor het tabblad "compatibiliteit", kies vervolgens "dit programma uitvoeren.........." en kies daar (bijvoorbeeld) Windows '98 / ME.
Als je geluk hebt loopt het e.e.a. nu prima.
Suc6!

gaan we proberen, hij loopt meestal wel een tijdje goed, maar dan ineens is het over.

Alvast bedankt, zal eens opzoeken waar het programma voor ontworpen is en ook al is het xp dan zal ik het eens op bijvoorlbeeld me proberen.
 
Geplaatst door maestro12
Helaas is het zo dat Davilex niet uitblinkt in fantastisch geschreven programma's. Vaak is het zo dat een programma alleen maar goed werkt met de toenmalige windows versie (de serie Redhat xxx is daar zo'n voorbeeld van)

Je zou kunnen proberen om de hardware versnelling van je videokaart een 'tandje lager' te zetten, kijken of dat wil helpen.

Die moet ik even opzoeken.
 
Dat wel natuurlijk.
Weet iemand al wel hoe je het programma kan sluiten als de boel vastloopt, zonder de computer uit te zetten?
 
Geplaatst door gast0225
CTRL-ALT-DEL

selecteer progje en kies voor "taak beeindigen"

Nee, die is te makkelijk.
Contr.alt.del komt namelijk niet in beeld, hij is er wel denk ik maar wordt afgeschermd door het beeld van het spel.
 
Meerdere malen die toetsaanslag al geprobeerd / eerst even ALT-TAB (desnoods ook meerdere malen?)
 
Geplaatst door gast0225
Meerdere malen die toetsaanslag al geprobeerd / eerst even ALT-TAB (desnoods ook meerdere malen?)

Dat niet natuurlijk...............wat doet de alt tab toets?
 
alt-tab forceert de pc om over te schakelen naar een ander progje (reeds geopend maar verkleind op de taakbalk)
Heb je verder geen progjes geopend dan forceert alt-tab een "sprong" naar het buroblad.
 
Problemen met het spel Amsterdam Taxi Madness

Hallo,

Ik heb nu ook een probleem! Als ik Amsterdam Taxi Madness start doet alles normaal.
Maar zodra ik het spel probeer te spelen, dan zie ik geen weg maar alleen wolken!

Weten jullie wat het probleem hiervan is?

Ik heb DirectX 9.0c en WinXP Home. Ik heb 512 MB RAM gegeugen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
 
Hallo,

Ik heb nu ook een probleem! Als ik Amsterdam Taxi Madness start doet alles normaal.
Maar zodra ik het spel probeer te spelen, dan zie ik geen weg maar alleen wolken!

Weten jullie wat het probleem hiervan is?

Ik heb DirectX 9.0c en WinXP Home. Ik heb 512 MB RAM gegeugen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Je kan beter een nieuw toppic maken met je vraag, want deze is nog uit 2004.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan