day counter!

Status
Niet open voor verdere reacties.

saffier1990

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2009
Oke weer een vraagje... Ik zit wel eens op een heel simpel phpbb forum en ik zou daar graag een dagen teller willen die ik dan kan plaatsen in me onderschrift. Heb het halve internet al afgezocht en mischien zoek ik verkeerd, maar ik kan alleen maar dingen vinden over geboorte en zwangerschaps tellers. Of dingen die aftellen naar een bepaalde datum.

Ik zoek dus iets dat bv vanaf vandaag begint te tellen en automatisch elke dag verspringt naar 1 dag, 2 dagen, 3 dagen enz enz.. mag ook tijd enzo bij staan dat maakt me allemaal niet zoveel uit...

Maar het moet dus wel in me onderschrift kunnen werken. Toevallig iemand die daar een site voor weet? Ow en ook erg belangrijk het moet eigenlijk in het Engels zijn.. Is namelijk een Engels forum. dus met days inplaats van dagen :P anders staan ze denk ik een beetje raar te kijken haha...

Alvast bedankt!!!

Grtjs Saffier

Hoi Night Counter! ;)
Een javascript- of php-dagenteller die vanaf een opgegeven datum begin te tellen, zal op zich wel te vinden zijn.
... Of dingen die aftellen naar een bepaalde datum.
Met een minnetje op de goede plaats gaan die optellen vanaf een bepaalde datum. :)

Maar als het in een onderschift (handtekening) op een phpBB-forum moet komen, ben ik bang dat het niet gaat lukken. Want php zou op de server van het forum zelf moeten staan, en een [script]...[/script] in een forum-reactie plakken kan/mag denkelijk niet. Een <iframe> waarin je naar een pagina op een site van jezelf verwijst: zal ook niet gaan.

Als enige wat ik kan verzinnen dat misschien zou kunnen werken, is dat je op je eigen site een php-script dynamisch een image van een teller zou kunnen laten genereren/veranderen. Dan kan je dat image wel opnemen in een handtekening.
Maar hoe dat precies zou moeten, weet ik niet. :rolleyes:

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Dat soort dingen zijn inderdaad images gerenderd door PHP, die kun je als forum niet blokkeren (weet dat forum veel dat het dynamische images zijn)

Ik ken helaas geen voorgemaakte scripts gezien de meeste mensen meer geïnteresseerd zijn in aftellen naar iets.

Hier is de boomerang: optellertje :)

Oke ja dit komt dus in de buurt... Alleen dan in het engels en optellend zonder de pagina te hoeven verversen.

Daar zou toch een geanimeerd plaatje van gemaakt kunnen worden? Dat ik in me onderschrift gewoon ff zo zet: [ *img*][ */img*]??? Alleen dan zonder de * natuurlijk :P

Owja en ik heb hier dus totaaaaaal geen verstand ben, maar als ik me iets in me hoofd haal wil ik het haha :P Ik wil namelijk kunnen zien hoeveel dagen ik (en anderen) actief ben op dat forum. Zonder elke keer de dagen te moeten tellen vanaf de aanmeld datum ;)

Wat je eerst zult moeten weten, is of het forum ondersteuning biedt voor images met een .php extensie, als dat mogelijk is dan kan ik wel iets leuks voor je in elkaar klussen. Maar mijn eigen host biedt geen ondersteuning voor php files met een .jpg of .png extensie helaas.

(even een testje)
php-date-image.php

(wordt vervolgd)

Dat ziet er veel belovend uit :D Ben erg benieuwd naar het vervolg hier op hihi!!

't Is toch jammer ... testje mislukt. :(
php-date-image.php
In dit testje wordt een php-gegenereerd image binnengehaald: dit is de eerdere php count-up code als basis voor een zich om de 10 sec. refreshend php-image.
De teller werkt, het image-maken werkt, maar het refreshen niet. :confused:
Alleen bij het loaden van de pagina wordt de actuele verstreken tijd weergegeven, daarna volgen geen updates
Ik vermoed dat het iets met de veiligheidsinstellingen op servers te maken heeft, maar dat gaat mijn pet te boven. :rolleyes:
Misschien heeft iemand anders nog een hoge hoed? ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Edit:
Als je je beperkt tot alleen het aantal dagen, valt het natuurlijk niet zo op *). Niemand zal het exacte aantal dagen gaan uitrekenen (met schrikkeljaren ertussen, enz.). :d
*) Of je moet je pc drie dagen aan laten staan op dezelfde forumpagina, zonder er aan te komen. En anders loopt de dagtelling hooguit 1 dag uit de pas, als je de pagina bezichtigt net rond het uur waarop de datum in het verleden was vastgeprikt.

Laatst bewerkt:
Maar als we vriend Javascript te hulp roepen, gaat het wel goed op een pagina waar het php-image is ingebouwd.
Evenwel: dan heb je de hele php-image omweg niet nodig :D en kan je de opteller er net zo goed meteen met een javascript in zetten.

Rijst de vraag: gaat het eigenlijk om een automatisch signature onder een reactie op een forum (zoals ik eerder begreep), of om een forum waarvan je zelf de beheerder bent en waarop je in het profiel van elk lid de lidmaatschapsperiode wilt vermelden? Dus zoiets:

lidduur.png
?

Met vriendelijke groet,
CSShunter
PS: Grappig, het resultaat van reactie #8 en nummer #10 kan een minuut verschillen, als je deze pagina net op de grens van een minuut aanroept; dan is de inlaadtijd van de pagina zo lang, dat #8 al ingeladen is vóór de minuut verstreken is, en #10 er net na. Terwijl het toch exact hetzelfde php-image is! :)

Laatst bewerkt:
Ja dat is eigenlijk wat ik wil doen :D Gewoon de dagen tellend op iedereens profiel. Of in de signature, maakt weinig uit aangezien bijna niemand gebruik maakt van de signature optie.

Ben zelf op het moment niet de beheerder van het forum. Maar kan natuurlijk wel de forum beheerder aan het werk zetten en als het even mee zit maakt hij me medebeheerder zodat ik het zelf kan doen.

Het enige probleem is denk ik dat er vrij weinig aan valt te passen aan het forum.. We hebben een beheerderspanel en veel meer niet. We kunnen niet het forum verder scripten enzo voor zo ver ik weet.

Laatst bewerkt:
O, dan gaat het in mijn logica heel erg lastig of onmogelijk worden, ben ik bang. :shocked:

Een php-image is dan inderdaad een vreselijke omweg als het voor alle leden moet gelden, en heeft voor zover ik kan zien geen enkel voordeel.
  • Je zou bij ieders profiel-omschrijving de datum van inschrijving uit de database moeten ophalen, en die met een javascript vergelijken met de datum van nu, zodat je met een javascript-refresh telkens de exacte tijd in tekst kunt laten weergeven.
  • De link naar dat javascript moet dan ingebakken worden in het hart van de php die een forum-pagina genereert.
  • Je kunt het dan niet met php doen (d.w.z. met een aangehangen php-refresh), want die kan alleen maar de hele pagina tegelijk refreshen (en dan floept ie steeds weg als iemand 'm aan het bekijken is; of nog erger, als iemand een reactie aan het tikken is).
Nou, misschien heeft iemand nog een heldere ingeving - maar ik zie het wat somber in. Jammer hoor, want best een leuk idee.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Toch heel erg bedankt voor het mee denken CSShunter!

Mijn logica met het idee was namelijk dat mensen rangen kunnen krijgen en we dat om een bepaald aantal dagen willen doen zodat er wat controle op zit. Het was dus erg makkelijk geweest als gewoon de dagen dat sinds ze aangemeld zijn automatisch geteld word op hun profiel, tijd nog niet eens belangrijk, zolang die maar elke dag verspringt... Zodat we niet zelf elke keer de dagen hoeven te tellen...

Maar helaas, dan denk ik toch dat we zullen moeten blijven tellen hihi!

Aha. Gebruikelijk bij forums is, dat rangen en standen niet uitgedeeld worden op datum van inschrijving, maar op het aantal posts dat iemand geleverd heeft.
Hier op dit forum werkt dat ook zo. Jij staat hier te boek als "member" vanaf 20 mei 2009. Omdat ik me kennelijk wat meer uitgesloofd heb, ben ik hier "mega senior", hoewel ik toch later ben binnengekomen: 4 augustus 2009.
Is er een bijzondere reden dat je de leden in rang wilt scoren op ouderdom i.p.v. op activiteiten in het forum?
  • Even Google-neuzen bracht me hier: www.phpbb.com/kb/article/everything-you-need-to-know-about-ranks/
  • Google op "rank by date phpBB" leverde niet zo gauw iets op. Misschien moet daar beter naar gezocht worden, en bestaat er toch wel iets voor (in de MOD's die voor phpBB in omloop zijn).
  • Het blijkt dat het indelen in rangen op basis van aantallen reacties standaard in een phpBB forum zit, en makkelijk te bedienen is via het Admin Control Panel.
Is dat niet wat?
Anders is te hopen dat je niet veel leden krijgt, want dan zou je veel met de hand moeten tellen. :P

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Ja dat is nou juist het probleem.... Het is niet een forum zo als bv dit. Het is een forum voor een online game. Ze hoeven dus niet zo veel te posten en hun rang krijgen ze dus ook op basis van goede prestatie in het spel.. Maar hun eerste 2 a 3 promo's zullen gebaseerd worden op de tijd vanaf registratie op het forum.

En het probleem is dus dat we al veeel members hebben en het tellen bijna onmogelijk is. Vandaar dus ook een dagen teller.. Maar ik denk dat we dan iets anders zullen moeten gaan bedenken.

Toch bedankt :)

Uploaden op imageshack haalt niets uit, die accepteert geen dynamische images.

Hm dat forum, hosten jullie dat zelf? Of is dat zo'n gratis online forum waarbij je niet aan de code kunt?
Heb je er een link naar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan