.db file (300 mb!) naar online mysql db

Status
Niet open voor verdere reacties.

otie

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2008
Berichten
313
Hallo

ik heb een db file van 300 mb en die database wil ik in een mysql database zetten zodat ik via php hem kan inladen (dat hoeft niet snel hoor)
iets van

PHP:
SELECT from database WHERE naam = $naam
 
Heb je een serversoftware-pakket geïnstalleerd? Zo ja, dan kun je naar phpmyadmin gaan en daar de file importeren.

Gezien het feit dat het om 300MB gaat, kun je het wellicht beter in een aantal keren doen dan in één keer.
 
Ja phpMyAdmin heeft een 1 minuut maximum, die gaat dat niet aankunnen, dan zul je em moeten krimpen.

Je kunt ook met Putty direct verbinden met de machine (als je username/pass hebt) en mysql vanaf daar opstarten met een import commando, maar dan moet je wel toegang hebben...

(Is het een lokale machine of een webserver?)
 
Ik host mijn site etc. bij 000webhost.
ik weet niet of dat jullie wat zegt..
maar 1 min gaat niet lukken.
maar inkrimpen ook niet,
aangezien ik niet weet hoe ik hem moet openen.
met kladblok zegt hij dat het te groot is.
enz.

of is er een manier om direct uit te lezen uit een .db file?

ik zal putty wel proberen..

en ja,
ik heb mijn mysql gegevens
 
Je kunt de file idd direct openen, maar dan moet je de file uploaden naar je webhost, inloggen op putty, en dan mysql via de command line aanroepen met een import commando...

Maar dan is eerst de belangrijkste vraag: heb je wel zoveel webruimte? Je gaat minimaal het dubbele van die file nodig hebben om alles erop te krijgen vrees ik; anders zul je echt moeilijk moeten gaan doen met een upload script dat de file leest in stukjes oid.

(En dan heb je nog steeds 300mb aan DB nodig, das ook al aardig wat)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan