Dirk vd Laan
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 6 apr 2010
Beste lezer,
Algemene infortmatie db
De db is gemaakt in access 2000
De db wordt gebruik in een bedrijf in een omgeving met +/- 8 gebruikers.
De db staat op netwerkschijf
Probleem
De db draait al een jaar goed echter sinds enkele weken krijgen de gebruikers regelmatig de mededeling:
" Er is een schijf of netwerkfout opgetreden. Als u wilt doorgaan moet u de db sluiten en vervolgens opnieuw openen "
Het gevolg hiervan is dat de gebruikers een groot aantal windows achter elkaar moeten sluiten en dan zoals beschreven de de db opnieuw moeten opstarten.
De db wordt geopend inzowel 2000 als 2007.
Nu de vraag:
Heeft iemand ervaring met deze foutmelding?
Is er een manier om de db aan te passen zodat deze tijdens een eventuele netwerkstoring niet vastloopt?
Of zou het aan de db zelf kunnen liggen?
Ps. de ontwerper van de db heeft enige access kennis maar heeft van netwerken weinig kaas gegeten.
Ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen, bij voorbaat dank voor reacties..
Groet,
Dirk
Algemene infortmatie db
De db is gemaakt in access 2000
De db wordt gebruik in een bedrijf in een omgeving met +/- 8 gebruikers.
De db staat op netwerkschijf
Probleem
De db draait al een jaar goed echter sinds enkele weken krijgen de gebruikers regelmatig de mededeling:
" Er is een schijf of netwerkfout opgetreden. Als u wilt doorgaan moet u de db sluiten en vervolgens opnieuw openen "
Het gevolg hiervan is dat de gebruikers een groot aantal windows achter elkaar moeten sluiten en dan zoals beschreven de de db opnieuw moeten opstarten.
De db wordt geopend inzowel 2000 als 2007.
Nu de vraag:
Heeft iemand ervaring met deze foutmelding?
Is er een manier om de db aan te passen zodat deze tijdens een eventuele netwerkstoring niet vastloopt?
Of zou het aan de db zelf kunnen liggen?
Ps. de ontwerper van de db heeft enige access kennis maar heeft van netwerken weinig kaas gegeten.
Ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen, bij voorbaat dank voor reacties..
Groet,
Dirk
Laatst bewerkt: