DB(tabellen koppelen) en DropBox

Status
Niet open voor verdere reacties.

yertle

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2010
Berichten
8
Even een vraagje over een access database en DropBox.
Ik wil een database beschikbaar stellen aan 7 verschillende mensen. Nu weet ik dat je niet 1 Db kan maken want dan zal je een keer problemen krijgen.

Mijn idee is om voor ieder persoon appart een DB te maken en dan 1 DB-Main waar alleen uit gelezen wordt en dan alle tabellen van de personen te koppelen aan DB-Main zodat alle gegevens van alle personen in de DB-Main staan.

Kan ik problemen verwachten als ik dit op deze manier doe, heeft iemand daar ervaring mee?
Weet dat het beter is met SQL maar ik heb geen plek om deze te plaatsen.
Alast bedankt,

Erik
 
Nu weet ik dat je niet 1 Db kan maken want dan zal je een keer problemen krijgen

Dat hangt van het aantal gebruikers af dat in de database werkt. Vanaf 15 gebruikers wordt het een beetje onhandig in Access, daaronder kun je best met meerdere personen in één database werken.
Een mooiere oplossing is wel om een Frontend en een Backend te maken. Daarbij staan de tabellen in de Backend, en gebruik je koppelingen naar die tabel in de Frontend. Ook hiervoor geldt, dat je rustig met een kleine groep in één frontend kunt werken. Al kun je uiteraard elke gebruiker een eigen frontend geven, als je dat liever doet. Technisch gezien is dat ook een iets mooiere oplossing.

Verder snap ik niet helemaal wat je met:
Weet dat het beter is met SQL maar ik heb geen plek om deze te plaatsen.
bedoelt, maar dat komt misschien nog ;)
 
Bedankt voor je snelle reactie.
Als eerste, SQL database moet toch op een server staan om voor iedereen bereikbaar te zijn?

Het gaat trouwens om 7 verschillende mensen verdeeld over zuid-holland.

Het is toch zo dat als je met DropBox werkt je het probleem hebt dat als er 2 mensen tegelijk in hetzelfde bestand bezig zijn DropBox dan een extra bestand maakt als hij ze niet goed kan syncen? Want in DropBox werk je eigenlijk met hetzelfde bestand maar dan op een andere locatie die dan daarna weer gesynchroniseerd worden.
Heb al zitten kijken maar misschien lukt het wel met Fileshare van Microsoft. Want de DB moet in de gaten hebben dat er meerdere mensen tegelijk aan werken.
Ook is het zo dat ik een programma in VB schrijf om de gegevens weg te schrijven en uit te lezen dus de mensen hebben niet echt de DB open maar maken alleen een connectie als er iets gelezen of veranderd wordt.

Het is trouwens zo dat ieder persoon apart een tabel heeft waar hij gegevens in plaatst maar wel uit alle tabellen mag lezen.

Mvg,

Erik
 
Ik vraag me af of je überhaupt wel een file kunt openen via DropBox... Heen en weer kopieëren zal geen probleem zijn, maar wat je eigenlijk wilt is een soort server verbinding, waarbij je laat werken binnen de db. En daar gaat het denk ik dus fout. En om de database heen en weer te kopieren lijkt mij ook niet de handigste oplossing.

Ik snap nu dat je het over SQL server hebt. Misschien kun je een MySQL database maken; die kun je denk ik wel redelijk simpel via internet beschikbaar maken. Al heb ik daar geen ervaring mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan