db talent scouting

Status
Niet open voor verdere reacties.

ManuelBeauson

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2014
In mijn vrije tijd doe ik aan talent scouting, nu had ik graag een database willen maken waar ik alle wedstrijden op datum kan zien , welke teams er tegen elkaar spelen en welk niveau het is.

Kan er iemand mij op weg helpen aub, het is al enige tijd geleden dat ik nog met database gewerkt heb

Waar loop je op vast. Wat heb je al?

Hoi,
Lijkt mij niet zo moeilijk, maar direct een paar vraagjes
1.Heb je ergens een voorbeeldje of een kleine functionele analyse?
2. welke database heb je in gedachten (access?)
(volgende vragen zijn iets minder belangrijk)
3. Welke sport en hoeveel niveau's
4. hoeveel teams
gewoon kwestie van een bepaalde richtlijn te hebben.

Greetz

Ik heb nog niets opgesteld.
Een voorbeeld heb ik niet echt . Ik zou een database willen , in excel lijkt het mij te omslachtig
Wat ik wil bereiken is een soort van kalender waar alle wedstrijden op datum staan gesorteerd (wil in één oogopslag zien welke wedstrijden ik ga bekijken dit weekend)
Het gaat over voetbal , gaande van regionaal tot elite niveau (regionaal- provinciaal- inter provinciaal - nationaal - elite). Het gaat over een honderdtal ploegen

2. welke database heb je in gedachten (access?)
Gezien de vraag is gesteld in het Access forum, lijkt het antwoord hierop niet zo moeilijk :)

@TS:
je hebt nog niets opgesteld, maar ik neem aan dat je al wel iets gezien kan hebben dat je zou willen namaken. De inhoud van de database is voor je vraag uiteraard niet interessant; of je nu 'Barcelona' intypt in het veld [Clubnaam] of 'FC Bunnik United', de db blijft hetzelfde werken. Maar je mag best wat meer informatie geven; 'een soort van kalender' is niet veel houvast. Je kunt pas aan een database ontwerp gaan denken als je exact weet wat je er uit wilt halen. Stel dat je ook topscorers wilt kunnen opzoeken, dan moet je de wedstrijden op een veel gedetaileerder niveau invoeren dan je nu lijkt te willen. Zet dus eerst op papier (kan in gewone tekst) wat je uiteindelijk uit het systeem wilt kunnen halen, dan weten wij wat er in moet. Want wat je er niet in stopt, kun je er ook niet uithalen :).

Het volgende wil ik bereiken.
- Kalender waar ik op basis van datum kan zien welke ploegen er tegen elkaar spelen in één oogopslag, met vermelding van uur
- Spelers linken aan een ploeg die ik interessant vindt
- spelersfiche : hier wil ik de zaken in noteren die gelinkt zijn aan de speler
Het volgende is voor mij niet belangrijk
- score van de wedstrijd, ik ga namelijk enkel kijken welke speler er bovenuit steekt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan