• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

[db] zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

John van Opstal

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2006
Berichten
77
Hoi,

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg:

Graag wil ik in VBA in kolom F, de waarde "x" krijgen als de regel in kolom G de tekst "[db]" vindt.

Ik ben een beginner dus ik ben bang dat ik met tips als "gebruik find e.d. er niet uit kom.
Alvast hartelijk bedankt voor eventuele tips.


Testbestandje bijgevoegd.
 

Bijlagen

  • test.zip
    12,5 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
Probeer deze eens:
Code:
Sub invullen()
Dim c As Range

For Each c In Range("G:G")
 If c = "[db]" Then
 c.Offset(0, -1) = "x"
End If
Next

End Sub

En ben het niet met je eens dat je als beginnenling niks hebt aan tips. Met de gegevens welke in de tips worden gegeven kan je makkelijk voorbeelden opzoeken in: excel help, zoekmachine, en op de MS Excel website. Ben zelf ook zo begonnen en in mijn optiek leer ik hier het meeste van.


Groet,
Ferenc
 
Ferenc,

je bent de InStr vergeten.

John,

met een formule doe je het zo:

in F2:

=ALS(ISFOUT(VIND.SPEC("[db]";G2));"";"x")

Wigi
 
Hoi Ferenc,
Tuurlijk heb je veel aan losse tips, daar heb je volkomen gelijk in.
Ik heb ook heel veel gelezen, tutorials gezien, gekocht en geprobeerd.
Inmiddels is er ook al heel veel gelukt.
Maar zo af en toe wordt hetgeen wat je zoekt niet afdoende uitgelegd of mijn verstandelijk vermogen is niet toereikend en dan loop ik daar op vast.
En op zo'n moment is een "te" kleine hint niet voldoende om me over het drempeltje te helpen.
Maar 't is tof dat dat jullie me weer eens uit de brand geholpen hebben.
Groetjes John.
 
Probeer deze eens:
Code:
Sub invullen()
Dim c As Range

For Each c In Range("G:G")
 If c = "[db]" Then
 c.Offset(0, -1) = "x"
End If
Next

End Sub

En ben het niet met je eens dat je als beginnenling niks hebt aan tips. Met de gegevens welke in de tips worden gegeven kan je makkelijk voorbeelden opzoeken in: excel help, zoekmachine, en op de MS Excel website. Ben zelf ook zo begonnen en in mijn optiek leer ik hier het meeste van.

Groet,
Ferenc

Ferenc, ik zou afraden om 65536 cellen te evalueren:

For Each c In Range("G:G")

Met die InStr opmerking bedoelde ik dat je hier test of de hele cel gelijk is aan [db]:

If c = "[db]" Then

Wigi
 
Wigi, je hebt helemaal gelijk met de grote van het bereik G:G is wel erg groot. Maar vraag stelling is wel erg karig.

Over de InStr tip;
hier zal ik moeten induiken heb nog niks 'zelf' gedaan met deze formule.:eek:
Komt wel goed, dank je wel het duidelijk maken.:thumb:


Groet,
Ferenc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan