• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dblezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen123456

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2007
Hallo,

Ik gebruik een DBLEZEN functie en wil daarmee een uitkomst krijgen uit een aantal voorwaarden. Dat lukt heel aardig maar nu wil ik graag dat de voorwaarde "exact" wordt gebruikt.

voorbeeld.

Als de voorwaarde is ABC en in de database komt ABC en ABCD voor dan krijg ik voor DBLEZEN als resultaat #GETAL. Blijkbaar kijkt de voorwaarde naar alles wat ABC bevat. Ik wil dat de voorwaarde kijkt naar alles wat ABC is.

iemand een idee?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Een voorbeeldbestandje in excel zegt meer dan ..... woorden !

En waarom gebruik je dan DBLEZEN en niet een andere zoekfunctie?

Laatst bewerkt:
Durf het bijna niet posten omdat het me te eenvoudig lijkt :
VERT.ZOEKEN(A6;A12:B15;2;0)

Laatst bewerkt:
Durf het bijna niet posten omdat het me te eenvoudig lijkt :
=VERT.ZOEKEN(A6;A12:B15;2;0)

Laat dit dan nóg een voorbeeldje zijn van de VERT.ZOEKEN functie... het 100.000ste nog maar :eek:

Heren,

Ik ben jullie een excuus schuldig :o. Het voorbeeld was duidelijk te eenvoudig waardoor ik jullie op een dwaalspoor heb gezet. Het zoeken moet naar een combinatie van gegevens waarbij ook grote en kleiner voorwaarden woren gebruikt.

Bijgevoegd een nieuwe voorbeeld waarin de gehele functionaliteit staat.

Wellicht dat het nog steeds met vert.zoeken kan maar ik krijg het niet voor elkaar.

Ik hoop dat jullie niet al te pissig zijn gworden om de gisteren ogenschijnlijk domme/luie vraag en dat jullie nog eens willen kijken naar het probleem.

Bij voorbaat dank.

:)

Bijlagen

Opgelet, verschiet niet van de lengte de formule!
Dit is te wijten aan het feit dat je 4 zoekparameters (code, type en gsm 2x) hanteert en daarenboven nog meerdere resultaten per zoekopdracht kunt verkrijgen.
Dit is ook een matrixformule (te bevestigen met CTRL-SHIFT-ENTER en NIET ENTER)

Bijlagen

Nu ik de vraag juist heb gesteld hoef ik me niet meer te schamen zie ik wel.

Wat een formule, hartstikke bedankt voor je hulp!

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan