dbLoadImage background

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomk94

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jan 2009
Berichten
3
Hallo,

Ik ben gister begonnen met C++, en ben nu wat aan het klooien met Dark GDK om 3d games te maken. Ik probeer nu een achtergrond in te stellen dmv. dbLoadImage en dbSprite. Als ik deze toepas gaat de achtergrond over de getekende objecten staan, dat wil ik niet hebben, Daarom heb ik dbDrawSpritesFirst ( ); aan de code toegevoegd. Nu zie ik de getekende objecten wel, maar helaas niet de achtergrond. Weet iemand wat er fout gaat?
Code:
#include "DarkGDK.h"
void DarkGDK ( void )
{
	dbSyncOn   ( );
	dbSyncRate ( 60 );
	dbHideMouse();
	dbSetWindowOff();
	dbMaximizeWindow(); 
	dbRandomize ( dbTimer ( ) );
	dbLoadImage ( "hubbledeepfieldcz3.jpg", 1);
	dbSprite ( 1, 0, 0, 1 );
	dbDrawSpritesFirst ( );
	for ( int i = 1; i < 800; i++ )
	{
		dbMakeObjectSphere ( i, 1 );
		dbPositionObject ( i, dbRnd ( 200 ), dbRnd ( 200 ), dbRnd ( 200 ) );
		dbScaleObject ( i, 100 + dbRnd ( 400 ), 100 + dbRnd ( 400 ), 100 + dbRnd ( 400 ) );
		dbColorObject ( i, dbRgb ( dbRnd ( 255 ), dbRnd ( 255 ), dbRnd ( 255 ) ) );
		dbSetObjectSpecularPower ( i, 255 );
		dbSetObjectAmbient ( i, 0 );
	}
	dbPositionCamera ( 10, 10, -20 );
	while ( LoopGDK ( ) )
	{
		
		
		dbText ( 0, 0, "Gebruik de pijltjestoetsen om de camara te bewegen");
		dbText( 0, 15, "Gebruik de space toets om te bewegen");
		dbText( 0, 30, "Gebruik de  esc toets om het programma af te sluiten");
		if ( dbUpKey ( ) )
			dbXRotateCamera ( 0 , dbCameraAngleX( 0 ) +1 );
		if( dbSpaceKey() )
			dbMoveCamera ( 1 );
		if ( dbLeftKey() )
			dbYRotateCamera ( 0 , dbCameraAngleY( 0 ) -1 );
		if ( dbRightKey() )
			dbYRotateCamera ( 0 , dbCameraAngleY( 0 ) +1 );
		if ( dbDownKey ( ) )
			dbXRotateCamera ( 0 , dbCameraAngleX( 0 ) -1 );
		for ( int i = 1; i < 800; i++ )
			dbRotateObject ( i, dbObjectAngleX ( i ) + 0.8, dbObjectAngleY ( i ) + 1.6, dbObjectAngleZ ( i ) + 2.4 );
		dbSync ( );
	}
	for ( int i = 1; i < 800; i++ )
		dbDeleteObject ( i );
		return;
}

Alvast bedankt!

Tom
 
Als je de code na dbDrawSpritesFirst ( );
weghaalt zie je de achtergrond dan wel?

arthurK
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan