dbx bestanden beschadigd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heinikken

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2002
Berichten
309
Ik heb bij enkele pc's in het netwerk regelmatig problemen met Outlook Express.

Er verschijnt dan de melding dat een bepaalde map (postvak in / verwijderde items of verzonden items) niet kan worden weergegeven. Als mogelijke oorzaken geeft ie dan "onvoldoende geheugen" (onmogelijk) of de map is beschadigd.

Als ik dan het betreffende bestand verwijder/hernoem zodat er een nieuwe map aangemaakt is het probleem wel verholpen, alleen zijn dan alle mailtjes weg. Die kan ik dan wel weer met moeite terug importeren maar na enige tijd is er dan weer hetzelfde probleem.

Is er een reden te noemen dat die dbx bestanden beschadigd raken? Het gekke is ook dat het niet bij iedereen gebeurd, en ook niet dezelfde mappen.

iemand enig idee?
 
Het probleem kan zich voordoen als Outlook Express verkeerd wordt afgesloten (maar dat lijkt me niet waarschijnlijk) of als de Outlook Express mappen zeer groot zijn. Kun je, als je Outlook Express opstart, de mappen comprimeren?: Bestand---Map---Alle mappen comprimeren.
 
Meestal zijn de mappen wel groot ja. Dat van dat comprimeren is wel een goed idee die optie kende ik eerlijk gezegd nog niet.
Ik ga eens kijken of dat de problemen oplost.
Bedankt!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan