dbx bestanden terug zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jac gubbels

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2002
Heb outlook express 6
Ben een paar mappen kwijt als ik in outlook express 6 ben
heb deze mappen wel in document en settings pc indentities staan
maar hoe kan ik deze mappen terug zetten in outlook express

Verwijder of hernoem het bestand "folders.dbx" nadat je Outlook express hebt afgesloten.
Start Outlook Express vervolgens weer.
De missende folders staan er nu weer bij.

Groeten Marcel

ik snap het niet wat bedoel je met verwijder of hernoem het bestand folders dbx waar kan ik dit vinden

Laatst bewerkt door een moderator:
Even in dit voorbeeld: De .dbx bestanden waar geen map van is heten Prive.dbx en Werk.dbx
a. Ga naar die map document en settings pc indentities
b. Hernoem Prive.dbx naar Prive_tijdelijk.dbx en Werk.dbx naar Werk_tijdelijk.dbx
c. Start Outlook Express en maak 2 nieuwe mailmappen: Prive en Werk
d. Sluit Outlook Express helemaal af
e. Ga weer terug naar die map document en settings pc indentities
f. Hernoem de (zojuist nieuw gemaakte, lege) Prive.dbx en Werk.dbx naar resp. Werk_leeg.dbx en Prive_leeg.dbx
g. Kopieer Prive_tijdelijk.dbx naar Prive.dbx en Werk_tijdelijk.dbx naar Werk.dbx
h. Start Outlook Express. Als het goed is staan in de mailmappen Prive en Werk de mails.

[De map waar hoogteijling het Folders.dbx bestand verwacht is in dezelfde map waar je Postvak IN.dbx en Verzonden Items.dbx bestanden staan, en waar (als ik je verhaal goed begrijp) ook de .dbx bestanden staan waar je nu geen mailmap meer van hebt in Outlook Express.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Sorry maar het lukt niet op deze manier

Zo'n terugmelding geeft geen enkel aanknopingspunt voor verdere acties/tips.
Wat is er wel en niet van gelukt?

Tijs.

Het is namelijk zo
Als ik outlook express open en naar de mappen kijk postvak in en verzonden items e.d dan zijn hierin een paar mappen weg
die ikzelf aan heb gemaakt.
Maar als ik naar indentities ga daar staan de mappen wel in.
Nou is de vraag hoe krijg ik de mappen dbx van indentities naar Outlook Express gecopieerd

Zou m.i. gewoon zo moeten werken zoals ik aangegeven heb: Je last de .dbx bestanden weer in Outlook Express terug.
Dus hoeveel van de instructie heb je uitgevoerd en waar liep je (per stap) tegenaan.

Tijs.

Zie wel dat de bestanden allemaal een dbx bestand en een bak bestand hebben.
de map die ik terug wil zetten heeft geen bak bestand en is 184 mb.

a. Dus wat je terug wilt zetten is een dbx bestand?
b. Staat dat bestand wel in dezelfde map als Postvak IN.dbx, Verzonden Items.dbx etc. van de Identiteit die je gebruikt voor je mail? (Doorgaans/standaard de Hoofdidentiteit).
c. Weer géén stap-voor-stap terugmelding wat je gedaan hebt en hoe je ermee gevaren bent. :rolleyes:

Tijs.

Ja in dezelfde map C : document settings PC Lokal settings Applicate date Indentities
Ik weet niet hoe ik dit dbx bestand terug kan zetten in outlook.

Kijk nog eens naar posting #4
Ik zit al de hele tijd te wachten op terugmelding van hoe die stappen verlopen zijn (door jou aangepast aan de bestandsnaam die jij terug wilt plaatsen).

Tijs.

ik weet niet wat je bedoeld met prive en werk en wek die heb ik er niet in staan bij indentities

Tsjonge, ik geef een voorbeeld (zeg het er nog duidelijk bij ook) en jij kunt niet bedenken dat je voor Prive.dbx de naam van jouw .dbx moet invullen?
Dus:
a. Ga naar die map document en settings pc indentities
b. Hernoem <jouw te koppelen mailmap>.dbx naar <jouw te koppelen mailmap>_tijdelijk.dbx
c. Start Outlook Express en maak een nieuwe mailmap: <jouw te koppelen mailmap>
d. Sluit Outlook Express helemaal af
e. Ga weer terug naar die map document en settings pc indentities
f. Hernoem de (zojuist nieuw gemaakte, lege) <jouw te koppelen mailmap>.dbx naar <jouw te koppelen mailmap>_leeg.dbx
g. Kopieer <jouw te koppelen mailmap>_tijdelijk.dbx naar <jouw te koppelen mailmap>.dbx
h. Start Outlook Express. Als het goed is staan in de mailmap <jouw te koppelen mailmap> de mails.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Is gelukt
Hartelijk dank voor de moeite

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan