dbx bestanden vanaf cd rom help help

Status
Niet open voor verdere reacties.

houthuizen

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2003
hallo,
ik heb mijn persoonlijke postmap in outlook expres gecopieerd en op cd rom gebrand deze wou ik vervolgens op mijn laptop installeren maar dat ging niet ik heb het volgende gedaan > cd rom opstarten,dan krijg ik een pictogram te zien met de de letter e van explorer als ik daar op klikt dan start hij niet op ik kan daar niets mee.
ik zie ook niet het programma waarmee ik de mails kan importeren,het zijn dbx bestanden.
wie kan mij verder helpen

Je hebt dus de map de alle dbx bestanden op cd gezet.
Als je laptop opgestart is (zonder deze cd dus) en je in windows zit dan moet je via verkenner de cd kunnen lezen.
Als je nu via outlook express naar bestand gaat en daar importeren aanklikt dan zie je een verwijzing en daarachter bladeren. selecteer hiermee je cd-rom speler.
dan de betreffende bestanden selecteren en importeren. Kan zijn dat je even moet stoeien met welke versie je hebt meestal (tegenwoordig of versie 5 of 6)

dbx bestanden op cd rom niet te importeren

het lukt niet om dbx bestanden van outlook expres 6 vanaf een cd rom te installeren ik heb het volgende geprobeert >> bestand>importeren>berichten>keuze gemaakt outlook expres6>importeren uit OE6 en aangevinkt > email uit een 0E6 indentiteit importeren> hoofd identiteit blauw gemaakt> bladeren selecteer E schijf cd rom> selecteer de map bewaarde post> klik> vervolgens krijg ik de melding kan geen berichten in deze map vinden of er is een andere toepassing actief waarin de vereiste bestanden zijn geopend , selecteer een andere map of sluit andere toepassingen waarin bestanden mogelijk zijn geopend> einde.
wie kan mij verder helpen?? wat doe ik fout.

kopieer de betreffende bestanden eens van de cd-rom naar een directory op je HD (evenueel ff nieuwe map aanmaken) en doe het zelfde nu nog eens...
Wat is hiervan het resultaat?

even voor de duidelijkheid:
- Start
- Programma's
- Outlook Express
- Bestand
- Importeren
- Volgende >
- E-mail uit een OE6-archiefmap importeren
- OK
- Locatie selecteren (die je met de tip hierboven hebt gemaakt)

(trouwens zorg wel dat je een bakcup hebt gemaakt van de mailtjes die je nu in outlook Express hebt staan)
--> lijkt mij dat de mappen worden overschreven en zodoende raak je de mail kwijt die je nu in outlook express hebt staan.

dbx bestanden op cd rom

hallo,
het is mij niet gelukt om mijn dbx outlook bestanden over te zetten van cd rom naar mijn laptop,iedereen bedankt voor de reacties.

niet of wel vraag ik me dan af,.
maar goed: je ziet ze wel op de cd staan?

Als de bestanden op cd staan, dan kan je ze toch ook naar je HD kopieeren? weet je zeker dat ze wel op je cd staan?, zoals JKoelman al aangaf??

dbx bestanden op cd rom

hallo,
ik weet zeker dat ze op cd rom staan,naar mijn harde schijf copieeren hoe kan ik dit dan het beste doen? kunt u mij dat stap voor stap mailen a.u.b.

je dubbel klikt op mijn computer
dan dubbelklik je op de c:\schijf
dan zie je de inhoud van je c:\ schijf
rechtermuisknop
nieuw
map
dan zie je een nieuwe map staan en verander die in mail oid ( er op staan rechter muisknop dan naam wijzigen)
dan ga je er op staan en dubbel klik je
dan zie je een lege folder.
nu ga je weer naar "mijn computer" en daar open je de cd-rom speler. (degene waar je cd in zit (mocht je der 2 hebben)) dan zie je de bestanden staan voor outlook (de dbx bestanden) deze selecteer je en sleep je naar je andere scherm (de lege folder dus) en dan zou je op je hd moeten hebben staan.

en nu met plaatjes,.
{trouwens windows XP}

{zorg dat je 2 vensters hebt}
- 1 met het overzicht van je schijven/cdroms
- en 1 met de map waar je de bestanden heen wilt kopieren
1.jpg

- Open je cd (aan de linkerzijde)
2.jpg

- Klik op de map of bestanden die je over wilt zetten
3.jpg

- Hou je rechtermuisknop in en beweeg met je muis naar de rechterzijde. en laat dan los
!- er komt een menuutje, kies voor "kopieeren"
4.jpg

- Zoals je ziet word de map over gezet
5.jpg

dbx bestanden op cd rom

beste j koelman en robbie 32
bedankt voor jullie uitgebreide omschrijving het copieeren is nu goed gelukt dankzij jullie,alleen als ik de gecopieerde map
wil uitpakken krijg ik een pictogram met de blauwe E van explorer? wat ik ook probeer hij pakt de map niet uit
wie kan mij verder helpen?

Ik snap het niet helemaal ik hoop dat JKoelman het wel snapt... maar de map waar de bestanden in staan hoef je niet uit te pakken (of heb je alle dbx bestanden gezipped??)
De dbx bestanden zoals die in de map staan moet je kunnen importeren in outlook.
Geef eens aan hoe de bestanden heten zoals die in de " nieuwe" map staan.
gaarne ff bij naam dus inbox.dbx, outbox.dbx etc.
misschien dat we dan wat meer duidelijkheid krijgen voor dit probleem.

Lijkt me op dit moment toch beter als je een screenshot maakt.

- de knop "Printscreen"
dan plakken in Paint.

- Start
- Programma's
- Bureau-accesoires
- Paint

dbx bestanden op cd rom

de gecopieerde map geeft aan>> kan bestand niet lezen dit is geen geldig bitmap bestand of deze opmaak wordt niet ondersteund,zeg mij niets!
geen zipp bestand

Geef eens aan hoe de bestanden heten zoals die in de " nieuwe" map staan.
gaarne ff bij naam dus inbox.dbx, outbox.dbx etc.
misschien dat we dan wat meer duidelijkheid krijgen voor dit probleem.

dbx bestanden op cd rom

toen ik de naam wilde veranderen voor een nieuwe map
die ik aangemaakt had kreeg ik de volgende melding>>
kopregel>fout bij wijzigen van bestandsnaam/map< tekst>kan de naam niet wijzigen,de bestanden op deze cd rom hebben het kenmerk alleen -lezen u kunt wel nieuwe bestanden op deze beschrijfbare cd zetten,maar deze zullen de bestanden op de cd vervangen.

'k neem aan dat je de bestanden wel gewoon naar de harde-schijf hebt gekopieert?. (en niet!! de naam v/d map wijzigen op de cd)

--> als je op je Harde-schijf (bijv: c:\) dan zou je zo'n melding toch niet moeten krijgen. toch een rare melding,

j koelman en robbie32 bedankt

door jullie uitleg ben ik een heel eind verder gekomen ik heb ook met een collega op de zaak hierover gehad en jullie aanwijzingen laten zien en door kijken,zoeken hebben we het op kunnen lossen,
nogmaals bedankt.
groet.

Geen dank... het is altijd leuk om iemand te naar een werkende oplossing toe te helpen...

PS.... zou je de vraag ook op opgelost kunnen zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan