.DBX bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

dRob

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2001
Berichten
141
Ik ben een beetje aan het opruimen geslagen op mijn C schijf want ik kwam wat ruimte tekort. Nu kom ik in de map terecht "C/Documents and Settings/'Gebruiker'/Local Settings/Application Data/Identities/ {D008E8C5-A85A-4B97-9430-3DE9481F1789}/Microsoft/Outlook Express" waarin een hele hoop data verzameld staat wat ook behoorlijk wat ruimte in beslag neemt. Dit zijn allemaal .DBX bestanden welke gerelateerd zijn aan Outlook maar kan ik deze niet verkleinen of verwijderen zonder problemen te krijgen met mijn email? En welke onderdelen kunnen zo maar weg?
Of is het zaak dat ik in Outlook Express eens grote schoonmaak ga houden en daar bestanden/mail moet verwijderen om ruimte te maken?

Alvast een grote Dank.
 
Verwijder eerst eens wat mailtjes om te kijken of de bestanden kleiner worden. Als je dbx bestanden verwijderd ben in in ieder geval de mail die daar staat kwijt
 
Dus verwijderen kan wel "gewoon"en enkel alleen de mail daarin ben ik kwijt?
Bijvoorbeeld: de map "verwijderde items" bevat 133 MB aan data. Maar de map is bij mij opde pc verder leeg. Kan ik dit DBX bestand weggooien en verschijnt er dan weer en wel een nieuwe map verwijderde items?
 
Wat je eerst kunt doen is bijv de map verwijderdeitems.dbx hernoemen naar verwijderdeitem.old en dan outlook express starten. Dan kun je kijken of er een nieuwe map gemaakt wordt. Zoja dan kun je de map die je hernoemd hebt verwijderen
 
Er gebeurt niets. Map staat er gewoon weer dus ik verwijder de oude, hernoemde map.
Scheelt me toch zo'n kleine 700 Mb........

Dank je wel M@rio!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan