DBX-bewstanden niet te zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3ajt

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
462
Ik heb eerst al mijn mappen in OE herbenoemd door overal een 2 achter te plaatsen (bijv. Postvak IN2), vervolgens heb ik alle mailtjes daarnaar toe verplaatst: van Postvak IN naar Postvak IN2.

Alle DBX bestanden heb ik daarna uit een andere pc gekopieerd en erbij geplaatst. In de juiste map uiteraard ({9B9........}.

In die map zie ik ook alle DBX-bestanden staan, zowel de nieuw toegevoegde file Postvak In (heeft dus de oude overschreven, vandaar mijn herbenoeming) en de oude Postvak IN2.

Maar nu: als ik OE weer opstrart zie ik alleen de gemigreerde bestanden en daartussen dus niet die Postvak In2. Kijk ik dus in de archiefmap, dan zie ik gewoon alle DBX-mappen wel staan.

Metr andere woorden: OE laat de oude herbenoemde bestanden niet zien. en de erbijgeplaatse wel.

Hoe verander ik dat?

Heeft het te maken met het bestand Lokale mappen.dbx waarin misschien niet de extra mappen genoemd worden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat je moet doen is
1. Outlook Express afsluiten.
2. Maak een kopie van Postvak IN2.dbx naar Postvak IN2_Backup.dbx
3. Hernoem Postvak IN2.dbx naar Postvak IN2_OUD.dbx
4. Dan Outlook Express opstarten en een mailmap Postvak IN2 maken.
5. Outlook Express weer afsluiten, de 'kale' Postvak IN2.dbx verwijderen en Postvak IN2_OUD.dbx hernoemen naar Postvak IN2.dbx
5. Hierna Outlook Express weer opstarten, en dan heb je de juiste koppeling.

Tijs.
 
Gelukt!

Ik was zelf al aan het experimenteren geweest en inderdaad met het aanmaken en herbenoemen etc. lukte het. Ik had een stuk of 8 mappen (versie 2) gemaakt en alles is nu zichtbaar.

Voor toekomstige hulpzoekers: dit is wat ik deed (al komt het op hetzelfde neer als wat Tijs schrijft):

1. alle DBX-bestanden in de juiste OE-map (via verkenner) geplaatst, dus ook de 'onzichtbare' (let erop dat bij mapopties de verborgen bestanden zichtbaar zijn)
2. in gestarte OE de onzichtbare mappen handmatig aangemaakt
3. deze mappen gevuld met 1 item (had de indruk dat het anders niet lukte)
4. OE gesloten en met verkenner naar alle DBX-bestanden gegaan. De bij 2 aangemaakte bestanden zijn daar te herkennen aan de toevoeging (1) achter de naam (omdat de naam al bestond, kwam deze toevoeging erbij).
5. Van (1) heb ik (2) gemaakt en de toevoeging (1) heb ik geplaatst achter de in eerste instantie onzichtbare map.
6. OE weer gestart en alle mailtjes nu zichtbaar!
7. in OE de mailtjes verplaatst en daarna de (tijdelijke) bij 2 aangemaakte mappen weer gewist.

Lijkt wat omslachtig, maar het lukte!
Blijft de vraag waarom de bijgeplaatste DBX-bestanden in eerste instantie niet zichtbaar zijn.
 
[...]Blijft de vraag waarom de bijgeplaatste DBX-bestanden in eerste instantie niet zichtbaar zijn.

Lijkt mij eenvoudigweg omdat een andersgenoemde .dbx niet automatisch aan Outlook Express wordt gekoppeld. Je moet daarvoor in Outlook Express echt een map aanmaken (zoals je gemerkt hebt). Het 'los' erbij zetten van een .dbx is niet voldoende.
Ik geloof dat in Folders.dbx de mailmappen worden bijgehouden, maar 100% zeker ben ik daar niet van.

Nu je vraag is opgelost, graag nog even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden aan de rechterkant van deze webpagina.

Fijne jaarwisseling.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan