DC jack overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

voodie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 feb 2014
Ik heb hier twee laptops waarvan één niet meer in gebruik is. De andere laptop (dit is een asus x50n) heeft een kapotte DC jack
Ik heb hier de twee moederborden naast elkaar liggen, maar mijn vraag is, kan de ene jack op de ander worden gesoldeerd en gaat dit werken?

Ik wil graag degene van het rechter moederbord op het linker moederbord zetten, aangezien daar de middelste pin opeens uit is.

IMAG0084.jpg

In principe wel, echter moeten ze wel hetzelfde voltage zijn.

Hallo

Meestal sneuvelen deze jacks tijdens het desolderen.

Beide connectoren zien er mij NIET identiek uit.

Een nieuw exemplaar kost niet veel.

Dit zou normaal moeten passen... controleren met wat is gemonteerd op het motherboard.

http://www.benl.ebay.be/itm/ASUS-X5...ther_Computing_Networking&hash=item3a85797a3c

Je kunt natuurlijk ook nog eens zelf rondzoeken op e-bay

Knip de metalen klip omheen de connector (trekontlasting) los , zodanig dat de connector vrij is .

Soldeer beide metalen stukjes los ....

De connector is nu nog slechts met 3 soldeerverbindingen met het motherboard verbonden , wat het desolderen veel eenvoudiger maakt.

Let op ... deze connector is in een hoek gemonteerd , wat de nodige voorzichtigheid vereist ...

Peter

Laatst bewerkt:
De soorten jacks zijn gecodeerd naar voltages. een 14,7 V jack op een 12V moederbord solderen heeft geen zin, want dan past de voeding niet meer.

Dus eerst controleren of de jacks van dezelfde voltages zijn, anders heeft het geen zin, zelfde afmetingen of niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan