DC Jack vervangen ACER ASPIRE 9410Z

Status
Niet open voor verdere reacties.

pocosylvia

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2009
Hoi,

Ik moet een DC Jack vervangen van de ACER Aspire 9410Z.
Heb inmiddels wel een (de)montage handleiding gevonden. Mijn vraag is: is dit makkelijk zelf te doen en moet daarvoor de hele laptop uit elkaar??

Thanx,
Sylvia

Hoi Sylvia,

Ik zou zelf nooit aan hardware van laptops beginnen, behalve dan het plaatsen van geheugen. Laten repareren daarentegen is weer heel duur.

Zelf solderen + micro electronica + leek (ga ik misschien onterecht van uit) = vragen om problemen. Eens? :p

Het is af te raden zelf een DC jack te gaan vervangen, hier zijn bedrijven voor die daarin ondersteuning kunnen bieden. Het is zeker niet aan te raden dit zelf te gaan vervangen als je laptop nog in de garantieperiode zit, want dan vervalt de garantie.

Het is mogelijk een DC jack zelf te vervangen, als je genoeg ervaring hebt met solderen. Heb je dit niet, zou ik het je niet aanbevelen.

Er zijn inderdaad meer dan genoeg bedrijven die dit als een service aanbiedt. Ook ik kan dit voor je regelen,*KNIP*

Het kost €65 inclusief de DC jack. Hier komt nog wel €10 bij voor de ophaal en returnservice. Voor maar €75 inclusief ben je klaar :-).

Laatst bewerkt door een moderator:
Zeker concurrent van ReplaceDirect, die net boven jouw antwoord ook een bericht had....

Laatst bewerkt door een moderator:
@comeurope,

Link verwijderd, gezien het wel heel duidelijk is, dat dit eigen belang is. Iets wat niet toegestaan is op Helpmij.nl.

Zeker concurrent van ReplaceDirect, die net boven jouw antwoord ook een bericht had....

ReplaceDirect is 5x zo duur als ons :confused:, dus niet echt een concurrent. Volgens mij vervingen zij voorheen wel DC jacks, alleen doen ze dat nu niet meer.

@comeurope,

Link verwijderd, gezien het wel heel duidelijk is, dat dit eigen belang is. Iets wat niet toegestaan is op Helpmij.nl.

Uiteraard is het voor een gedeelte eigen belang, maar wij bieden wel een goedkope en goede oplossing voor het probleem. Het is beter dan +/- 125-150 euro te betalen bij een ander.

Laatst bewerkt:
Dan nog is het niet toegestaan. Daarbij ben je er in januari ook al op aangesproken.;)

[edit]@comeurope,

Ik heb je bericht hieronder verwijderd. Hoeft niet op het forum verder te gaan. Ik begrijp je gerust, maar we als we dit toe gaan staan, blijven we aan de gang.;)[/edit]

Back on topic graag.

Laatst bewerkt:
Goh wat een vraag al niet teweeg kan brengen ;). Hoe dan ook, ik begrijp dat ik er beter niet aan kan beginnen.
Ben best handig, maar solderen is niet mijn ding zeg maar. Ik laat het dus doen.

Ik zal de vraag als opgelost zetten. Bedankt voor het meedenken allemaal!

Sylvia

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan