dc rw brandprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

sacha

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2001
Ik probeerde een cd te branden mbv van Nero en het brandproces bleef op 80% hangen. Er werd niet verder gebrand terwijl ie wel steeds aan het bufferen was.....
De pc deed verder niets anders en hing ook niet of zo iets. Na verloop van tijd stopte ik het proces maar omdat er niks verder gebrand werd.
Waar zou dit aan kunnen liggen?

Ik heb een Plextot brander en Nero versie 5.
Bedankt alvast.

Nero al eens volledig verwijderd en weer geinstalleerd+geupdate?

Nee, dat heb ik niet gedaan.
Maar gisteren was er geen enkel probleem. Ik brandde met een snelheid van 8, dus niet snel.......

Nero 5 is redelijk oud, maar als het gister nog goed werkte kan het wat anders zijn.:confused:
Welke Plextor heb je precies? Niet toevallig met een ander merk cd's bezig?

Is inderdaad een wat oudere versie, maar dat zou niks uit mogen maken.
Het merk cd' s heb ik ook al eerder gebruikt. De Plextor is een 48 speed cd brander.
Exacte type kan ik van deze plaats niet bekijken. :(
Hij is nog geen 3 jaar oud en er is niet overdreven veel mee gebrand. Nog nooit problemen mee gehad verder, werkte altijd erg goed!

Via deze computer(met rechts klikken) > eigenschappen > hardware > apparaatbeheer > DVD/CD-rom stations, kun je het nummer zien.(zie bijlage)
attachment.php

Bijlagen

• Apparaatbeheer.jpg
    Apparaatbeheer.jpg
    29,2 KB · Weergaven: 42
Het type is: 48/24/48A
Ik heb inmiddels een firmware upgrade uitgevoerd en Nero opnieuw ingeinstalleerd maar nog steeds stopt het branden na zo'n 86%. Het programma is nog steeds wel bezig te bufferen en maar gaat niet verder met branden.
Nero "hangt" dan ook niet.
Als ik na een tijd toch afbreek zie ik wel dat er iets op de cd gebrandt is maar uiteraard doet ie het niet.....
Wat kan dit zijn???

Heb je nou een cd brander of een dvd brander? watvoor bestanden probeer je te branden?films...
probeer een paar documenten te branden of een paar foto's en kijken of het lukt.

Probeer muziek te branden via windows media player, brandt hij dan wel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan