Dc1.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Witchy

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2001
Norton AntiVirus ontdekt op mijn computer spyware of advertentiesoftware getiteld Dc1.exe, maar kan dit niet verwijderen (verwijdering is mislukt). Bij de vorige scan precies hetzelfde en Adware vindt het helemaal niet.
Het zit in:
C:\RECYCLER\S-1-5-21-329068152-507921405-725345543-500\Dc1.exe

Ik heb geprobeerd dit handmatig weg te krijgen maar een zoekactie levert 0 resultaat. Weet iemand wat dit is en hoe ik dit wegkrijg? Hartelijk dank, Witchy.

Hoi,

Heb je al geprobeerd in veilige modus op te starten. Dan een scan uitvoeren en alles laten verwijderen. Ook is het nodig om je systeemherstel uit te zetten. Moscht dit allemaal niet lukken plaats dan een seen Hijackthis log in de daarvoor bestemde sectie. Lees onderstaande link een sgoed door en volg de daar gegeven instructies op.

Succes,
Raymond

Geplaatst door Witchy
C:\RECYCLER\S-1-5-21-329068152-507921405-725345543-500\Dc1.exe

Heb je al geprobeerd simpelweg je prullenbak te leggen? Heb je een Norton Protected Recycle Bin, doe dan ook even "Empty Norton Protected Files".

Ik heb die adviezen nagelezen en het meeste heb/doe ik al. Daarom begrijp ik het ook niet.
Ik heb Spyblaster, ik heb AdAware, ik heb Norton Antivirus altijd de laatste definities, ik heb ZoneAlarm en tenslotte browse ik met Firefox. De andere dingen die genoemd staan zal ik even nakijken.
Kun je de door Norton beveiligde dingen in de recycle bin zomaar weggooien? Zit het daarin dan, ik vroeg me al af wat dat 'recycler' was, kon die map niet vinden...:o

O ja, nog even, wat is Hijack this? Dat begrijp ik helaas niet. Wat moet ik waar zetten?

Ik heb net een trial versie van Giant AntiSpyware geïnstalleerd en die vindt helemaal geen Dc1.exe maar roept wel dat MsgTag een Trojan is (dat is een - gekocht - programmaatje). Nu begrijp ik er helemaal niets meer van.

In C:\Recycler staan gewoon de bestanden die in je prullenbak staan. Die door Norton beveiligde dingen in de prullenbak kun je gewoon weggooien; het is zelfs verstandig om dat regelmatig te doen.

Verwijder Giant AntiSpyware maar weer. Zoals de meeste commerciële spywarescanners 'vindt' het programma graag spyware die niet echt op je pc staat. Dit in de hoop dat je geld voor het programma gaat betalen.

Vertrouw op AdAware SE Personal en Spybot - Search & Destroy, dat zijn en blijven de beste spywarescanners.

Trouwens, als je die map C:\Recycler wilt vinden, moet je het volgende even doen:

Start de Verkenner.
Kies Extra -> Mapopties -> Weergave.
Zorg voor de volgende instellingen:
- géén vinkje voor "Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)" (Windows zal gaan zeuren, geef aan dat je zeker weet dat je het wilt veranderen);
- wél een vinkje voor "Verborgen bestanden en mappen weergeven".
Klik "Toepassen" en "OK".

Uitleg van HijackThis: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=176460

Ik heb nu inderdaad de recycler map gevonden, dat is een goede tip zeg, dank je wel!
Ik heb de door Norton beveiligde bestanden weggegooid en zal morgenochtend even opnieuw een virusscan doen om te kijken of hij nu nog Dc1.exe vindt.
Vanavond heb ik in de nieuwe Computer Totaal een artikel over Hijack This gelezen en ik vond dat erg moeilijk. Te moeilijk voor mij zo te zien. Ik zal nog even het Helpmij artikel nalezen.
Ik ben een grote fan van AdAware maar Spybot Search & Destroy liep vast op mijn computer, ik kon er niets mee en moest het er af gooien. Jammer want ik lees wel vaker enthousiaste reacties van gebruikers van dit programma.
Heel veel dank vast zover! Witchy.
:thumb:

Geplaatst door Witchy
Vanavond heb ik in de nieuwe Computer Totaal een artikel over Hijack This gelezen en ik vond dat erg moeilijk. Te moeilijk voor mij zo te zien.

Daarom zijn wij er ook.:) Jij hoeft zelf helemaal niets met HijackThis te doen, behalve dan een log plaatsen. Een van de deskundigen vertelt je dan in gemakkelijk te begrijpen taal wat je moet 'fixen', zoals dat heet. Ga zelf beslist niets fixen, doe dat alleen op deskundig advies. De link naar de sectie op Helpmij waar je dat advies kunt krijgen gaf ik in mijn eerdere bericht al.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan