DD-WRT firmware??

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo Allemaal,

Ik heb een TP-Link (TL-WDR3600) router die geschikt is voor de alternatieve firmware van DD-WRT.

Ik kan alleen op de website van DD-WRT niet echt vinden waarom ik zou kiezen voor die alternatieve firmware.

Wat is er anders aan de DD-WRT firmware dan aan de originele firmware?

Kan ik altijd terug naar de originele firmware indien de DD-WRT niet bevalt?

Graag jullie ervaringen en tips.

mvrgr.
Nossie
 
Ik kwam het tegen en dacht er aan om het te doen. Maar ik lees niets over de DLNA mogelijkheden van DD-WRT firmware.

TP-Link heeft zelf al toegegeven in een mail aan mij dat hun eigen firmware niet 100% DLNA compatible is.

Ik wist dat er voor routers alternatieve firmware was dus vandaar dat ik bij DD-WRT terecht kwam.
Ik had mijn harde schijf aan de router gehangen via USB. Mijn TV zag deze schijf, speelt films, maar doet niets met optionele audio-sporen (zoals 'gewoon stereo' , Dolby of DTS) en ondertiteling.

Als ik mijn schijf aan de PC hang en hem dan deel zie ik ook de schijf en werken optionele audio-sporen en ondertiteling wel.

Vandaar dat ik naar een oplossing aan het zoeken was.

Ze hebben wel gezegd er aan te werken bij TP-Link maar in een firmware update van afgelopen week zat nog geen verbetering in het DLNA gedeelte.

Het zou mooi zijn als iemand weet of de DD-WRT firmware goed werkt met DLNA, dan zou ik overwegen om deze toch er op te zetten.

Ik hoop dat er iemand is die hier een antwoord op heeft.

Ik hoor het wel.


mvrgr.
Nossie
 
DD-WRT is prima, ik heb helaas geen router die compatibel is, een functie waar ik bijvoorbeeld heel erg in geintresseerd ben is het draadloze netwerk uit schakelen op bepaalde tijden ('s nachts bijvoorbeeld).

Klik hier om alle features te zien.
 
DD-WRT is prima, ik heb helaas geen router die compatibel is, een functie waar ik bijvoorbeeld heel erg in geintresseerd ben is het draadloze netwerk uit schakelen op bepaalde tijden ('s nachts bijvoorbeeld).

Klik hier om alle features te zien.

Heb al aardig wat gelezen op hun eigen pagina, maar kan weinig vinden over DLNA.

Dus ik blijf nieuwschierig naar gebruikers die ervaring hebben met bijvoorkeur een TP-Link router in combinatie met DD-WRT en DLNA.

Ik ga nog maar eens verder googlen of er meer over te vinden is.

Dus reacties blijven welkom.

gr,
Nossie
 
Hallo Lord4163,

Sorry voor de late reactie, door mn gezondheid kan ik niet altijd achter de pc zitten..

Heb ik over het hoofd gezien, dank je.

Nog even een laatste vraagje: Mocht deze alternatieve firmware niet bevallen kan ik dan gewoon de originele firmware terugzetten?

gr.

Nossie
 
Geen idee, je zou dan de originele even moeten downloaden en anders op een of andere manier een backup maken ervan.
 
Ik heb de originele al gedownload, er was laatst een update, dus die heb ik staan.

Maar vindt het wel belangrijk dat als ik er niet mee overweg kan dat ik dan de originele firmware weer kan terug zetten.

gr.
Nossie
 
DD-WRT kun je veel meer mee dus ik zal vreemd opkijken als het je niet bevalt. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan