• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

DDE gebruiken met Excel om gegevens automatisch bij te werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

gridishere

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2009
Hallo,

Het houd me al een tijdje bezig hoe het omgaan met DDE en Excel werkt. Ik ben hier dan ook webpagina's over gaan lezen. Zo kwam ik wel een aantal tegen maar heb ik nog geen heldere uitleg of bruikbare code gevonden om dit voor mijn doel te kunnen gebruiken. Je kunt dus via een zogeheten DDE server (zogezegd een DLL of EXE bestand) gegevens schrijven naar je spreadsheet. Dit houd in dat als mijn gegevens bijgewerkt worden van de bron die over de DDE wordt getransporteerd naar Excel, deze gegevens in Excel komen. Zo noem ik maar mijn voorbeeld ik heb een .csv bestand dat automatisch bijgewerkt zal worden. Met allerlei mogelijkheden kun je met VBA hier eenvoudig een script voor schrijven dat je de gegevens importeerd. Zoals bijvoorbeeld een wikkeleurig script dat dit doet: http://www.cpearson.com/excel/ImpText.aspx Nu is het verschil dus tussen dit script en DDE, dat DDE wanneer het CSV bronbestand bijgewerkt zal worden, deze gegevens ook zal bijwerken naar de spreadsheet. Dit gebeurd dus niet via het script dat eenmalig de gegevens importeert. Het kan wel ingesteld worden met een timer van elke 10 minuten die de subroutine oproept maar dan zul je dus inhoud kunnen missen dat niet zal worden geimporteerd. Ziet iemand een mogelijkheid om mij een duidelijke uitleg over DDE en Excel te geven. Of misschien kan iemand een voorbeeld script geven die gegevens kan uitlezen uit de bron en deze ook automatisch kan updaten als deze bron verandert. Ik hoop het nog werkend te kunnen krijgen. Dank je wel.

Groeten grid

;)

Laatst bewerkt:
Grid,

Zover ik de informatie heb nagelezen van vele sites kan de DDE enkel gebruikt worden i.c.m. een andere applicatie.
jouwbestand.csv zal dus met een applicatie geopend dienen te worden om de gevens over te kunnen nemen.
DDE opent een kanaal met de applicatie en zal de applicatie vragen het bestand te openen, vervolgens kan eventueel aan uitwisseling gedaan worden en daarna zal de zaak gestopt dienen te worden.

Dit is niet echt wat je zoekt denk ik.

Je kunt denk ik het beste met "QueryTable" werken.
Dan kun je b.v. iedere 5 minuten de inhoud van die csv overnemen in je Excel bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan