DDR 333 of 400?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ecl1pse

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2003
Hellow all,,

ik zit me zo eens af te vragen he,

nu ik toch 512MB geheugen moet gaan aanschaffen om rtedelijk te kunnen branden,

kan ik dan beter DDR 333 of 400 erin zetten ipv 266?

merk ik dat verschil wel? en is het geen geldverspilling aangezien het VEEL duurder is (bijna 2x zo duur)

en zo ja zou ik dan dus 333 of 400 moeten nemen?
en maakt merk nog wat uit?

de bedoeling is dat ik met de tijd weer eens een CPU update doe naar een 2700+ ofzo,

dus het moet er wel goed mee samenwerken..

vr. groet mij :D

Je kan er PC2700 of beter nog PC3200 in zetten.. Het zal op de snelheid van PC2100 lopen (omdat je andere reepjes niet sneller kunnen), maar het is wel leuk voor de toekomst.

ik denk dat dat het wel is het probleem met branden :( ik had ALLES uitgedaan behalve nero en het ging goed :S

maar als ik ook maar iets aan doe gaat t weer gek doen :S ik denk dus dat het mijn geheugen is :( maar ik wou toch al 512 gaan kopen,

hey steve ik had het eigenlijk over OVERSTAPPEN naar 2700 of 3200 is dat het waard? of kan ik beter gwoon 2100 houden?

Dan zou ik zeker PC3200 nemen, zo haal je het maximale uit je CPU. Wel twee reepjes nemen.

als je een cpu upgrade gaan doen neem je minimaal een die 166fsb kan, misschien wel de 3200+ die zelfs een 200fsb heeft. Anders heeft het toch geen zin. pc3200 nemen dus.

een ander geluid.

Zonder afbreuk te doen aan de hier boven gegeven adviezen wil ik toch nog even het volgende opmerken.

In tegenstelling tot de Pentium 4 processor is de bandbreedte van het geheugen bij een AMD exemplaar niet zo kritisch.

Je AMD CPU is beter geholpen met pc2700 geheugen met een snelle CAS / RAS timing.

Als het prijsverschil tussen pc2700 en pc3200 zo groot is als Ecl1pse zegt dan zou ik eerder voor Cas 2 pc2700 geheugen gaan (Corsair bv.)

Neem 2 reepjes Corsair Cas 2 geheugen op een Nforce2 plankje (dual channel DDR) en je systeem zal erg lekker lopen. :cool:

Ja, met een 133 / 166 CPU.. Maar als er bijvoorbeeld een 3200+ met 200 FSB in wordt gegooid, is het gewoon zonde van de weggegooide bandbreedte (én prestatie).

prestatie en geheugen

daar heb jij weer een punt.. :)

Grtz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan