DDR-Ram geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dod-Ledning

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2003
Heb een vraagje want ik wel 512 of 1024 DDR-ram geheugen... Maar zeg ff dat ik 512 doe.... maakt het dan iets uit dat ik dan 1 kaart van 512 DDR-Ram haal of is het dan toch het beste of er 2 van 256 te halen.... en is het normaal dat de 256 DDR-Ram tussen de 30 en 50 euro liggen en de 512 tussen de 60 en de 100 euro.....

Hangt er vanaf wat voor moederbord je erbij doet. Heb je een moederbord wat geen dual channel geheugen ondersteunt kun je beter één latje doen. Is net wat sneller, beter voor het overklokken en je hebt met één latje minder kans dat er iets stuk gaat.

Als je moederbord dual channel ondersteunt betekent dat dat het geheugen in dual opstelling kan werken wat altijd een positief effect geeft op de prestaties.

Die prijzen zijn wel normaal.

Maar dus de vraag, wat voor moederbord heb/wil je?

Vraag verplaatst van diversen naar intern geheugen

Ik weet zo niet welk moederbord ik heb...... maar volgens mij zitten er twee van 128 in..... en als ik er 1 van 512 in plaats van 128 doe kan ik die 128 dan gewoon laten zitten zodat ik 640 DDR-Ram heb

Kijk met Aida32 eens wat voor moederbord je hebt. Aida32 staat wel op www.download.com , rechtsboven staat de zoekfunctie.

En ja, je kunt alle geheugen sloten gewoon vol proppen. Misschien heb je zelfs wel 3 geheugen sloten, dan doe je in de eerste 512 mb geheugen en in de laatste 2 elk 128, dan heb je in totaal 768 mb geheugen.

ZOu ik ff doen.. maar dan moet je ff geduld hebben... want dan moet ik het proggie ff naar bove zette en bove kijken..... want heb boven geen i-net

Ik heb het als dit goed is... en het moest staan bij Motherboard Name.... want dan is het een Chaintech 9BJD

Oke, je kunt ook wel vinden hoeveel geheugen er precies in zit en hoeveel slots er zijn. Voor info over je moederbord tik je je moederbord naam gewoon simpelweg in bij www.google.nl of kijk je op de site van de fabrikant.

Okz maar omdat je me nu dan toch helpt.. hebbe ik ff een vraagje extra.....
Welk geheugen kan ik het best dan halen:
- Dane-Elec 512MB DDR PC2100 €. 69,00
- Dane-Elec 512MB DDR 333 €. 69,00
- Dane-Elec 512 MB DDR 400 €. 79,00
- 512 MB OEM DDR PC2100 €. 59,00

Want ik heb zo geen flauw benul wat al dat PC2100 , 333, 400, en dat OEM betekent daar allemaal......

En heb blijkbaar 2 geheugen sloten.....

Brief characteristics of the board: memory slots - 2 DDR SDRAM; expansion slots - AGP/ 5 PCI/ CNR; I/O ports - 2 COM/ LPT/ 2 PS/2/ 4 USB 1.1; dimensions - 305x245 mm.

PC1600 = 200 MHz
PC2100 = 266 MHz
PC2700 = 333 MHz
PC3200 = 400 MHz

En ga gewoon maar voor Dane-Elec 512MB DDR 333 €. 69,00 . Dat is dus PC2700, een goed merk en niet zo duur.

Geplaatst door Masera
Heb je een moederbord wat geen dual channel geheugen ondersteunt kun je beter één latje doen. Is net wat sneller, beter voor het overklokken en je hebt met één latje minder kans dat er iets stuk gaat.
Latjes van 512 mb overklokken in het algemeen voor geen meter...

En als er iets kapot gaat, is het bij 2 latjes van 256mb goedkoper om het te vervangen dan bij 1 van 512...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan