Ddr

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sponzenbroekske

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
937
Een vriend heeft een computer (desktop), hij wil nu nieuw ramgeheugen er in steken, hij heeft 4 slots, nu heeft hij 1gig (2X512MB), is het nu beter om
1) 2X512MB bij te steken
of om
2) 1GB (1 kaartje) erbij te steken
of om
3) 2X1GB er in te steken (en dus de 2X512MB te vervangen)
 
Hangt van een aantal dingen mede af:

wat zijn merk en type van het moederbord?
welke processor wordt gebruikt?
welk soort geheugen hebben we het over? (snelheid b.v.)
 
Inderdaad, vaak is het handig om bij een upgrade van bijv. 1 GB, 2 x 512 MB (dezelfde latjes, geen ander merk, type of wat dan ook) want dan kan het geheugen in Dual Channel lopen, wat de prestaties weer ten goede komt.
 
Wanneer het moederbord dat ondersteunt tenminste, vandaar mijn vraag
 
Wanneer het moederbord dat ondersteunt tenminste, vandaar mijn vraag
tja ik ken dat moederbord enzo niet, maar ik had al iets van "dual-channel" gehoord. Maar het is een vrij recente pc, dus er zal wel veel kans zijn dat hij dat ondersteunt,(maar dual channel werkt dus ook met 4 slots?)
Nog een ander vraagje als je dat weet, hoeveel ram ondersteunt Linux Ubuntu?? Vista ondersteunt 2gig, maar als er meer in zit kan dat kwaad??
 
tja ik ken dat moederbord enzo niet, maar ik had al iets van "dual-channel" gehoord. Maar het is een vrij recente pc, dus er zal wel veel kans zijn dat hij dat ondersteunt,(maar dual channel werkt dus ook met 4 slots?)
Nog een ander vraagje als je dat weet, hoeveel ram ondersteunt Linux Ubuntu?? Vista ondersteunt 2gig, maar als er meer in zit kan dat kwaad??

Het kan geen kwaad, maar Windows gebruikt maar 2 GB van het totaal geheugen. Maar met de 64-bits versie van Vista kun je meer dan 2 GB geheugen wel gebruiken. De vraag is alleen of dat echt nodig is. 2 GB is al aardig wat. :)

En de informatie over je moederbord kun je achterhalen met het gratis programma PC Wizard 2008.
 
Het kan geen kwaad, maar Windows gebruikt maar 2 GB van het totaal geheugen. Maar met de 64-bits versie van Vista kun je meer dan 2 GB geheugen wel gebruiken. De vraag is alleen of dat echt nodig is. 2 GB is al aardig wat. :)

En de informatie over je moederbord kun je achterhalen met het gratis programma PC Wizard 2008.

ja ik gebruik everest ultimate, maar de vraag was voor een vriend en hij is nu niet in de buurt. En ik heb blijkbaar een foutje gemaakt, vista ondersteunt 4gig, en ik kan zelf niet meer dan 4 gig steken (heb mar 2slots), dus dat was een overbodige vraag :):thumb:bedankt manne
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan