ddr2 800 8gb?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bleeknl

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2008
hy,

Ik heb een vraag over het plaatsen van 8gb in mn pc, met een P5Kc mb. Kan dit?
Als ik mijn handleiding erbij pak van t mb. Staat daar een lijst in welke geheugen banken er ondersteunt worden. voor ddr2 667 vrijwel alles, voor 800 8stuks,en ddr2 1066 5stuks. Op de alle 800 en 1066 mhz staan 1gb bank. Dus met een max van 4 gleufen zou ik nooit meer dan 4 gb kunnnen krijgen, (of zou er de 667 in moeten doen maar dat wil ik ni).
Kan er geheugen op mn p5kc dat niet in de lijst van de handleiding staat?
Is t beter om vista x64 te draaien met 8gb, of is 4 gb genoeg (voor alleen game`n)?

Ik weet niet of ik je helemaal begrijp, maar...

Veel moederborden krijgen tegenwoordig de 8gb max geheugencapaciteit mee, dit komt volgens mij in alle gevallen op het moment uit op 4 slots waar je dan 4 banks van 2gb geheugen in kwijt zou kunnen, vandaar (4x2) de 8gb aan max geheugen.

Ik heb zelf 2GB geheugen, en ik draai vaak veel programma's tegelijk die behoorlijk wat geheugen vreten, echter heb ik devolle 2 GB nog nooit heoven gebruiken. Ik zou dus nooit aan 8GB beginnen, 4GB is voor Vista echt meer dan genoeg!

Ik heb zelf geen Vista dus weet daar verder weinig over, wel weet ik dat je behoorlijk wat troep tegelijk moet runnen om uberhaupt aa 2, laat staan 4 gb te komen dus ik zou niet nu onnodig geld uitgeven aan nog eens 4gb extra, in principe heb je aan 4gb meer dan ****in' genoeg haha.

Mocht je XP gebruiken dan heb je niks aan je 8 gb omdat XP maar tot 3 pakt:} ik werk op vista 4GB en dit is meer dan genoeg, koop eerst 4GB (2x2GB) en kijk later nog eens of je het nodig zal hebben, ik denk het niet

Hoi !

De mensen die beweren dat 4 Gig genoeg is voor Vista, hebben weliswaar gelijk.maar dat is geen antwoord op de vraag van @T.S. !!

Als bij een mobo een maximale geheugencapaciteit staat opgegeven, geldt dat vaak voor geheugens die niet op de maximale settings draaien !

Op dit moment werk ik bijv. op een Foxconn die max. 8 Gig. aan kan in dual-channel, dus max. 4 x 2 Gig !

Maar: dan moet ik terugklokken tot 333 Mhz (667), want anders start de PC niet eens op !
Wel kan ik wat knutselen met de timings; als ik bijv. kies voor 5-5-5-15 kan ik op een hogere frequentie draaien dan op 4-4-4-12, maar 400 Mhz.((800) haal ik echt niet !

Dit staat ook meestal wel in de manual van je mobo, zoals je zelf hebt ontdekt.

Wat ik bedoel is: als je kunt beschikken over meerdere geheugen-modules loont het de moeite een dag te experimenteren met geheugen-settings, -timings, -voltage.

Steeds een stabiliteits-benchmark uitvoeren; draait je PC bijv. niet stabiel op standaard 1,8V, kan de voltage wat opvoeren (met 0,1 tegelijk !!!) je allicht helpen, evenals ruimere timings.

Bij mij is 4 Gig in dual channel het meest stabiel EN het snelst gebleken, maar ik draai op een 32-bits systeem.

Dus draai ik nu op 3 Gig in dual channel, totdat ik overstap op 64-bits.(2 x 1Gig, 2 x 512 op 2,1 V)

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan