DDR2 dual vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

khawtf

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2008
Berichten
42
Ik heb vandaag 2gbgekocht,deze dus:

1gb pc-2-5300 (533 mhz) *2 gekocht

ik had voorheen in mijn pc

512 pc2-4300 (266 mhz)
512 pc2-4300 (266 mhz)

mijn moederbord kan:
Up to 4GB1 of 533MHz Dual Channel Shared2 DDR2 SDRAM aan

mijn vraag is


hoe zet ik ze in dual channel (ik zie 4 bankjes met wit/zwart wit/zwart kleur) en is het beter om de 512 weg te halen aangezien ze 266 mhz zijn of maakt dat niet veel uit ??


alvast bedankt :eek:
 
plaats de chips in de zwarte of witte gleuven
dus of
- allebei in zwart
- allebei in wit
dus niet, 1 in zwart en 1 in wit
allebei in dezelfde kleur, en die oude chips van 512 Mb eruit halen :thumb:
 
hey bedankt voor je reactie :thumb:

het is gelukt ze staan in dual

maar als ik op windows kom (in bios zie ik 533 mhz) maar op windows bij cpuz staat hij op 333mhz


en wat is het verschil als ik die bankjes laat staan heb ik meer ram toch ?
 
ik weet niet of het werkt met 2 veschillende Mhz types?, je kunt het proberen... maar waarschijnlijk pakt hij dan alle 4 de chips als 266 Mhz
 
ik weet niet of het werkt met 2 veschillende Mhz types?, je kunt het proberen... maar waarschijnlijk pakt hij dan alle 4 de chips als 266 Mhz

als ik ze alleen met z'n 2 erin doe (de 1gb's) dan laat het in windows alsnog 333 zien

doe ik ze alle 4 blijft de 2 op 333 en de andere 2 op 266


:confused:?
 
het gaat erom dat ze in het BIOS goed worden aangegeven, soms pakt je windows niet meteen het juiste werkgehuegen.

daarvoor moet je even de nieuwste drivers downloaden, (voor optimale prestatie)
 
het gaat erom dat ze in het BIOS goed worden aangegeven, soms pakt je windows niet meteen het juiste werkgehuegen.

daarvoor moet je even de nieuwste drivers downloaden, (voor optimale prestatie)


drivers van ??

bios ?? heb ik nooit gedaan...
 
maar als ik op windows kom (in bios zie ik 533 mhz) maar op windows bij cpuz staat hij op 333mhz

zolang de bios aan geeft dat het 533 Mhz gebruikt, dan is het goed :thumb:

welke geheugen chips heb je gekocht ??? Kingston / GeiL of iets anders?
 
dat is goed,
dan moet je daarvan even de drivers zoeken..
 
ja, zodat windows de geheugen chips kent..
 
Als je sneller geheugen bij langzamer geheugen plaats draait 'ie op 't langzaamste geheugen!! Mijn advies is daarom haal 't langzaam geheugen eruit anders heb je niets aan je snelle geheugen.Is alle moeite voor niets geweest.
 
Als je sneller geheugen bij langzamer geheugen plaats draait 'ie op 't langzaamste geheugen!! Mijn advies is daarom haal 't langzaam geheugen eruit anders heb je niets aan je snelle geheugen.Is alle moeite voor niets geweest.

daar was ik inderdaad ook al bang voor:p
het grote van de chips maakt niet uit,
zo lang ze maar beide op 655 Mhz draaien
 
daar was ik inderdaad ook al bang voor:p
het grote van de chips maakt niet uit,
zo lang ze maar beide op 655 Mhz draaien


hmm oke wat is dus nu beter...?

meer geheugen of juist minder maar sneller ??
 
Ligt er aan hoeveel geheugen je pc gemiddeld gebruikt en wat je wilt,je hebt niets voor niets sneller geheugen gekocht,mijn advies koop nog evt. 1GB snel geheugen bij als je dat nodig vind en verkoop die 2 andere reepjes 2e hands door aan een van je vrienden of zo.Je geheugen kun je toch 'n tijdje monitoren in taakbeheer ?
 
Ligt er aan hoeveel geheugen je pc gemiddeld gebruikt en wat je wilt,je hebt niets voor niets sneller geheugen gekocht,mijn advies koop nog evt. 1GB snel geheugen bij als je dat nodig vind en verkoop die 2 andere reepjes 2e hands door aan een van je vrienden of zo.Je geheugen kun je toch 'n tijdje monitoren in taakbeheer ?


heb het alleen maar gekocht voor een spel....:eek: geen idee of die snelle of meer ram nodig heeft :p
 
heb het alleen maar gekocht voor een spel....:eek: geen idee of die snelle of meer ram nodig heeft :p
Ok, maar voor spellen komt 't meestal op de prestaies van je grafische kaart aan.
Voor 'n pc met WinXp is 1GB wel genoeg,alleen bij Vista Premium zit er gewoonlijk minimaal 2GB op al heb je grapjassen(winkelketens) die er maar 1GB opzetten terwijl Vista gemiddeld 750 MB continue in gebruik heeft.
 
Ok, maar voor spellen komt 't meestal op de prestaies van je grafische kaart aan.
Voor 'n pc met WinXp is 1GB wel genoeg,alleen bij Vista Premium zit er gewoonlijk minimaal 2GB op al heb je grapjassen(winkelketens) die er maar 1GB opzetten terwijl Vista gemiddeld 750 MB continue in gebruik heeft.



hey dank je voor al je hulp,zeer behulpzaam geweest :thumb::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan