DDR2 geheugenslot kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennMann

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2009
Ik heb een probleempje met mijn Acer Aspire 9300.

Ik ben er achter dat een van mijn DDR2 geheugensloten niet meer werkt. De laptop runt ook op 1 gb geheugen ipv twee maar dan gaat alles super langzaam.

Nu de vraag; kan ik 2gig geheugen plaatsen in de goed werkende slot zonder verdere problemen? Werkt de laptop dan (ongeveer) even snel? Als het zou kunnen, dan kan ik ook eventueel een 4gb plaatsen aangezien 4 gb max is voor mijn laptop?

Kan het kwaad of is er geen vuiltje aan de lucht?

En anders; is er een manier om een kapotte geheugensleuf te maken/vervangen?

In de handleiding van de laptop zal moeten staan hoeveel geheugen maximaal per geheugenslot geplaatst kan worden.

Je hebt geen dual channel geheugen meer als je maar 1 slot gebruikt, maar qua snelheid is dit nauwelijks te merken. Geheugen hoeveelheid is echter wel duidelijk merkbaar (iig tussen 1 en 2 GB) zeker bij Windows Vista.

Weet je trouwens zeker dat je geheugenslot kapot is? Een kapotte geheugenmodule komt veel vaker voor...

Bedankt voor je reactie.

Ja daar ben ik zeker van, beide modules werken nog gewoon in de ene geheugenslot maar niet in de andere.

als ik jouw was zou ik dan inderdaad kijken wat voor geheugen je moet hebben, en daar dan een 2GB reepje van kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan