DDR2 of DDR3

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrickt

Meubilair
Lid geworden
25 mrt 2001
Eindelijk heb ik dan weer eens toestemming van het vrouwtje gekregen om mijn pc te upgraden:love:

Nu heb ik de volgende compenenten gekozen:
2hcq05u.jpg

Of is het raadzaam om DDR3 geheugen te nemen?

333ef55.jpg

Laatst bewerkt:
ddr3 is natuurlijk wel wat sneller, maar ik had zelf gekozen voor ddr2 omdat dat die prijs kwaliteit veel beter is.

als het niet om het geld ging zou ik natuurlijk ddr3 nemen.

verder is het misschien een idee om bij azerty te bestellen, als ik de prijs van die dingen zie schrik ik!

bij azerty:

Sapphire Radeon HD3850,256MB, GDDR3, PCI Express x16 = € 151,20
Corsair TWIN2X4096-6400C5,4096MB, 800MHz, DDR2. PC6400, 2x = € 100,16
Intel Core 2 Quad, Q6600, Socket 775, Boxed = € 221,91 ( wel iets duurder)
Asus P5K3 Deluxe/WiFi,Retail = € 133,70 (ook iets duurder)

totaal: € 606,97

dat scheelt je € 82,88

ddr3 is natuurlijk wel wat sneller, maar ik had zelf gekozen voor ddr2 omdat dat die prijs kwaliteit veel beter is.

als het niet om het geld ging zou ik natuurlijk ddr3 nemen.

verder is het misschien een idee om bij azerty te bestellen, als ik de prijs van die dingen zie schrik ik!

bij azerty:

Sapphire Radeon HD3850,256MB, GDDR3, PCI Express x16 = € 151,20
Corsair TWIN2X4096-6400C5,4096MB, 800MHz, DDR2. PC6400, 2x = € 100,16
Intel Core 2 Quad, Q6600, Socket 775, Boxed = € 221,91 ( wel iets duurder)
Asus P5K3 Deluxe/WiFi,Retail = € 133,70 (ook iets duurder)

totaal: € 606,97

dat scheelt je € 82,88

Coolprices is goedkoper.
De twee onderdelen die je duurder hebt gevonden zijn dezelfde als in mijn lijstje.
Echter de twee onderdelen die jij veel goedkoper plaatst zijn anders. Vandaar ook het prijsverschil.
Niet appels met peren vergelijken he.

EDIT: Wat betreft het moederbord heb je ook een andere gekozen.

Nog eventjes voor de goede orde, ik wil geen discussie waar het goedkoper zou zijn.
Ik bestel altijd alles bij Coolprices.nl, omdat deze meestal het goedkoopste zijn, en een goede service leveren. Die service is gewoon belangrijk voor mij.

Het gaat mij hier puur om de keuze DDR2 of DDR3.

Mvg P,

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb zelf de P5K - Deluxe en ik neem aan dat deze hetzelfde is?
Prima board en ik zou hem je zeker aanraden!

Oh ja, ik zou ook gewoon voor DDR2 gaan. Ik heb voor dezelfde keuze gestaan en het prijsverschil was toen dusdanig veel dat ik het op DDR2 heb gehouden zonder merkbaar verschil tot zover ik dat kan weten.

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf de P5K - Deluxe en ik neem aan dat deze hetzelfde is?
Prima board en ik zou hem je zeker aanraden!

Oh ja, ik zou ook gewoon voor DDR2 gaan. Ik heb voor dezelfde keuze gestaan en het prijsverschil was toen dusdanig veel dat ik het op DDR2 heb gehouden zonder merkbaar verschil tot zover ik dat kan weten.

Of ik moet een moederbord nemen dat zowel DDR2 als DDR3 ondersteund.
http://www.cool-prices.nl/Producten...X, DDR2⁄DDR3, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)

Dan kan ik DD2 nemen, en wanneer de prijs over een half jaar gezakt is overgaan op DDR3.

Of is het raadzaam om voor een moederbord met een Intel X38 chipset te gaan?

Laatst bewerkt:
Ik vraag me echt ernstig af of jij verschil gaat merken hoor!
Ik zou me er niet zo druk over maken eerlijk gezegd en voor DDR2 gaan en met dat moederbord want dat is echt een toppertje.

Het is gewoon moeilijk een keuze te maken. Over die Intel X38 chipset lees ik ook weer goede reviews.

Dus dan het volgend mobo met 4 GB DDR2 PC8500 geheugen.

21o4syg.jpg

Hoi,

Dit heb je waarschijnlijk al gelezen, maar toch even voor de zekerheid.

http://tweakers.mobi/nieuws/48358

Het moederbord met DDR2 en DDR3 ondersteuning is misschien wel het slimste. Ik zou persoonlijk voor DDR2 gaan en dan zou ik onderstaande overwegen (nog geen prijs bekend)

OCZ heeft vandaag de PC2-8500 Reaper HPC 4GB geheugenkit onthuld. Met deze Reaper HPC series richt OCZ zich op gamers en overklokkers. De nieuwe DDR2 geheugenkit heeft een snelheid van 1066MHz en draait hierbij latencies van 5-5-5-18. Voor deze settings heeft het een VDIMM nodig van 2.1V. OCZ heeft de 2GB modules voorzien van de bekende Reaper HPC heatpipe die de warmte van de geheugenmodules af moet voeren.

OCZ nieuwe PC2-8500 Reaper HPC 4GB geheugenkit

Bij de nieuwe Reaper modules zijn de geheugenchips gemonteerd op een zwart PCB. De modules maken gebruik van Enhanced Performance Profiles (EPP). Zoals gebruikelijk levert OCZ ook op de PC2-8500 Reaper HPC 4GB geheugenkit levenslange garantie. Deze garantie gaat niet verloren als men het voltage voor de modules verhoogt tot 2.15V.

Productspecificaties:

1066MHz DDR2

5-5-5-18
2x2048MB Dual-channel Kit
2.1 Volts

2.15V EVP (Extended Voltage Protection)

240 Pin DIMM
Reaper HPC Heatsink
Zwart PCB

EPP-compatible

Levenslange garantie

Bron: http://www.hardware.info/nl-NL/news/#aXiH

Momenteel zou ik nog ddr2 nemen. ddr3 is leuk maar pretty expensive voor goede modules met lagere latencies. Voordeel van DDR3 is wel de veel hogere bandbreedte.

Verder zou ik het zonde vinden als je echt 220€ gaat betalen voor een hd3850 terwijl je voor veel minder ook een leuke hd3870 kan halen!

Een bord nemen met ondersteuning voor beide types geheugen lijkt me een beetje jammer als je geen onderdelen meeneemt van je oude systeem. Mijn advies: neem een goed ddr2 bord, daar heb je meer aan als zon overbrugbordje.

b.v. die, maar ik heb zo ook al gezien voor 170 €.

Dat is een beetje jammer als je trouw blijft aan een leverancier. Scheelt een bult geld.

Idd heb ik hem ook goedkoper gezien. €180,-- http://www.empc.nl/index.php?id=10&ProdId=23589
Hier komen dan de verzendkosten nog bij.
Voor de rest van mijn lijstje was Coolprices weer goedkoper.
Dus als een totaal plaatje gezien maakte het amper €10,- uit dat ik de kaart ergens anders bestelde.
Dan liever alles bij 1 leverancier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan