DDR2 ram reepje doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jopie91

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2007
Hoi,
Ik heb in mijn dell dimension E520 nu 2 gig ddr2 geheugen zitten. 2 x 512 MB en 1 x 1 GB. Er zitten 4 geheugen slots op het moederbord. Nou heb ik van een vriend een 512 MB reepje geheugen uit z'n oude pc gekregen. De 'oude' pc is ongeveer 3 jaar oud en een dell dimension.
Nou heb ik het stripje in het laatste slot gedaan, maar zodra ik mijn computer aan zet, komen er drie lage pieptonen uit de pc, alles blijft draaien maar het scherm blijft zwart. Er wordt niks opgestart. Als ik het verwijder is alles weer normaal.
Ik vraag me erg af hoe dit komt, waarom doet het geheugen het niet?
Het merk is Hynix, 512 MB, PC-3200.

Even opgezocht voor je via Google.
Hynix PC3200 512MB is een 400Mhz kaartje. Weet niet alles van geheugenkaartjes, maar volgens mij is dat niet goed als de rest een hogere Mhz waarde heeft. Bijvoorbeeld 677 zoals de meeste. Het kan ook zijn dat het geheugenkaartje dood is, dan wil het ook niet werken lijkt mij. Misschien kan iemand die veel van geheugenkaartjes afweet extra aanvulling geven op het forum...XP_PC misschien?

bron:
http://www.google.nl/search?hl=nl&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=Hynix+PC3200&spell=1

:shocked:
jij heb ddr2 zeg je en je probeert pc3200 er in te stoppen
pc3200 is ddr1

past dat?

geef eens wat info wat er op een reepje staat wat al in de kast zit

Oo, het zou inderdaad ddr1 kunnen zijn. Het past wel gewoon in het moederbord. Het ziet er ongeveer hetzelfde uit als de andere geheugenkaartjes in mn kast. Daarom ging ik er gewoon van uit dat het ddr2 was. Heeft ddr1 hetzelfde formaat als ddr2?
Op de geheugensticker staat het volgende:
512MB 1Rx8 PC2-3200U-333-12
HYMP564U648-E3 AA-A 0508

Ik ga ff in de kast kijken wat er nu inzit.:thumb:

:shocked:
jij heb ddr2 zeg je en je probeert pc3200 er in te stoppen
pc3200 is ddr1

Er bestaat wel degelijk pc3200 DDR2, zo ook deze module dus.

http://www.hynix.com/datasheet/eng/...p?menu1=01&menu2=07&menu3=00&menuNo=1&m=7&s=1

Het probleem zal zijn dat dit geheugen geen 533 mhz is, iets wat wel in de e520 thuishoort

[edit]
Je doet de snelheid van de pc trouwens GEEN goed door met 3 geheugenreepjes te werken.
Het moederbord maakt gebruik van dual channel geheugen, dit werk alleen als het geheugen in twee gelijk paren geplaatst wordt.
Met andere woorden, je hebt nu wel 2 Gb intern geheugen, maar de snelheid daarvan is gehalveerd [/edit]

Laatst bewerkt:
Ok, dus het is de bedoeling dat ik in het overgebleven slot een precies dezelfde module zet als die ene module van 1 GB?

DELL is opzich wel kieskeurig dus het liefste wel.
Al heb ik gehoord dat Kingston ook meestal wel werkt.

Sommige andere merken zijn DELL compatible, dit staan er dan apart bij vermeld.

Kingston werkt inderdaad. De 2 512MB modules zijn standaard merk dell. De ene module van 1GB is van kingston.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan