ddr2 sdram uitbreiden lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

memddr2

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2007
goedendag pro's

ik heb een vista met 1gb werkgeheugen van ddr2sdram.
ik heb onlangs een nieuwe 1gb geheugen erbij gekocht met exact dezelfde werking alleen als ik deze erbij plaats doet mjin pc niets ik krijg niet eens de bios te zien er brandt wel een licht dat de pc aan staat maar dat is dan ook alles

ik heb de nieuwe alleen erin gezet werkt prima ook in de andere slot werkt ook prima zodra ik ze allebei erin zet gebeurt er niks meer????

wie kan mij hier mee helpen
ik heb een nieuwe packardbell met vista en dual core 2.8 mhz

groetjes

ik heb onlangs een nieuwe 1gb geheugen erbij gekocht met exact dezelfde werking

bedoel je dezelfde werking of exact hetzelfde type en merk?
als je werking bedoelt, dan is er de mogelijk heid dat het moederbord het geheugen niet ondersteunt.

het risico is als je geheugen uitbreiding doet dat het niet zal werken als je verschillende merken hebt. ik denk dat dit het geval is. (maar dat weet ik niet 100% zeker)

BIOS Type: AMI
BIOS Date: December 18th 2006
BIOS ID: 63-0100-000001-00101111-121806-RS400-RC415ST-PM
BIOS OEM: Release 12/18/2006 - Rio3P001
Chipset: VIA 82C3044 rev 70
SuperIO: Unknown
Manufacturer: Packard Bell BV
Motherboard: ISTART F9130 AIO
Maximum Memory: 2048MB
Installed Memory: 1024MB
Memory Config: Slot1:0 Slot2:1024

dit zijn extra gegevens van mijn pc

en ga je niet perongelijk met je nieuwe kaart over de max heen?

als het goed is zijn ze samen 2048 evenveel als max.

ik kan in de bios nergens de optie vinden om de memory aan en uit te zetten nu lijkt het we lalsof deze op 1 staat ipv 2 rijen

ik weet niet of het kan maar misschien heeft zo'n geheugen ding soms meer dan 1024 aan geheugen, 1030 ofzo...

Schijnt bij dit type moederbord wel meer problemen te geven.
Je nieuwe geheugenlat is hoogstwaarschijnlijk van een goedkoper merk.
Koop hetzelfde merk als wat er nu inzit , of koop anders geheugen van het merk kingston , dat zal hoogstwaarschijnlijk wel werken.

er zat een geheugen van pqi en ik heb een van dane-elec gekocht

zeggen me allebei niks qua kwalitieit

splinternieuw

Een goede raad , verkoop of breng dat nieuwe latje terug.
Koop bij Packard bell geheugen wat bij je pc hoort. Dit is wel wat duurder maar je hebt de zekerheid dat het moet werken op jou pc. Werkt het niet dan kan je het terug sturen en je geld terug vragen.
Of je kiest ervoor om kingston geheugen te kopen en die te proberen ( spreek met de verkoper af dat je het terug wilt brengen als het niet werkt ).

pqi blijkt ook van Micron te zijn.:o

Laatst bewerkt:
Of je kiest ervoor om kingston geheugen te kopen en die te proberen ( spreek met de verkoper af dat je het terug wilt brengen als het niet werkt ).
ok , pc nieuw aangekocht of 2e hands ?

koop dus een latje pqi geheugen
Je nieuwe geheugenlat is hoogstwaarschijnlijk van een goedkoper merk.
Koop hetzelfde merk als wat er nu inzit , of koop anders geheugen van het merk kingston , dat zal hoogstwaarschijnlijk wel werken.

Bovenstaande zijn m.i. niet de beste oplossingen. :S Zo loop je het risico weer een module te kopen die niet gaat werken. Zels PQI geheugen kan het laten afweten op dit bordje als je de verkeerde module haalt. Ik ben het wel eens met de stelling dat 2 exact dezelfde geheugenmodules in het algemeen minder vaak zullen conflicteren.

Kingston is zeker een goed merk maar absoluut GEEN garantie dat het gaat werken op je systeem.

Het is voordat je geheugen haalt belangrijk dat je zeker weet dat het op je mobo past. Dus ga je naar b.v. corsair.com, en ga je naar de memory configurator (kingston en andere grote merken hebben deze optie ook)

Selecteer hier je pc of moederbord, daarna word een hele rits geheugen zichtbaar die zeker gaan werken icm met jou moederbord. Andere modules KUNNEN wel werken maar de kans bestaat ook dat het niet werkt. (dat ervaar je nu).

Op deze manier kan het niet misgaan.

Hoi !

@D2Freak: helemaal correct.

@T.S.: je kunt nog proberen je geheugentimings wat lager te zetten, en evt. de geheugen-voltage te verhog, als je mobo die gelegenheid bied.

Mijn Corsair-memory loopt ook alleen maar als ik de voltage verhoog met 0,15 Volt.

Greetz,

Harry.

Nogmaals, er zijn meer mensen die problemen hebben met het bijsteken van geheugen op dit type computer.
Met een Kinston latje toegevoegd werke alles correct.
Dus koop online bij Packard Bell , of bij je plaatselijke computerwinkel ( spreek met de verkoper af dat je het terug wilt brengen als het niet werkt ).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan