Ddr3 1333 vs ddr3 1600<

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Straatman

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2007
Hoi,
binnekort ga ik een nieuwe computer aanschaffen en ben nu nog een keer aan het kijken wat een goeie compilatie is van alle onderdelen, kijken waar het 't goedkoopst is en een beetje prijs-kwaliteit balans te krijgen.

ik gebruik de computer dagelijks, zit nu aan een laptop en ben dat gewoon zat, dus de compilatie wordt een desktop.

mijn configuratie:
* Processor intel i7 950
* Grafische kaart NVIDEA GTX 460 1024Mb
* Moederbord MSI H55-GD65
* HDD Sata 3,5 7200 rpm 2Tb

maar over het geheugen zit ik nu een beetje te twijfelen. M'n configuratie was eerst met DDR3 1600 MT/s 6Gb, maar ik vraag me af of dat misschien overkill is, of DDR3 1333MT/s genoeg is.

en ookal is het misschien geen overkill, is het dan wel goed te merken kwa snelheid?

Hoi,

Ik weet niet wat je met de pc wilt doen maar misschien is 4 gig een optie in plaats van 6 gig ik zou het wel op 1600 houden

ik heb nu een laptop met 2gb DDR2 667MT/s en het is gewoon veel te weinig voor mijn doen.

ik heb bvb nooit meer dan 3 grote programma's aan hebben staan, en dan nog is de computer zo traag dat van venster veranderen al zeker 15 sec langer duurt.

sinds kort werk ik veel met photoshop en speel een spel dat veel van het geheugen vraagt, dus vandaar de grotere capaciteit. bovendien is het prijsverschil niet zo groot.

6Gb RAM 1600 van GEiL is 71 euro, en vergeleken met de 4Gb, ook van GEiL in 1600 versie komt tussen de 54,90 en boven de 100 euro. dan vind ik 71 euro voor 6Gb RAM vn GEiL 1600 MT/s niet veel.

dit zijn de standaarden van het moederbord kwa geheugen:
DDR3-800, DDR3-1066, De kloksnelheid van het geheugen is afhankelijk van de geheugencontroller in de processor.

betekend dit dat als ik een DDR3 1600 heb en de processor kan het aan dat ik in de bios de snelheid moet aanpassen?

Nee. Dit geeft aan dat het moederbord geen snelheden hoger dan DDR3-1066 ondersteunt. Al zou ik dat erg vreemd vinden (dit zijn namelijk DDR2 snelheden), om welk moederbord gaat het hier?

een MSI X58 Pro-E

die ondersteunt zelfs niet eens meer een DDR2 plak op het moederbord... :s

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan