DDR3 geheugen installeren (dual channel mode)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannus

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2004
Heb een Asrock P55 moederbord met daarop 4 geheugen slots. Manual zegt dat als je van dual channel (wat dat ook mag beteken) gebruik wil maken, het geheugen identiek moet zijn. Wil nu een pair DDR3 2 x 4Gb plaatsen. Heb echter nog een pair DDR3 2 x 2 Gb. Wat is de consequentie als ik deze in de 2 overblijvende slots bijplaats.

het geheugen hoeft niet percee identiek te zijn. het word alleen aangeraden.(vooral stukje onder operation) wel moet het van de zelfde grote zijn.

op je moeder bord heb je 4 slots voor je geheugen. 2 lanes hebben dezelfde kleur. als je in jou geval 2 geheugen modules in dezelfde kleur sloten duwt werkt je geheugen dual channel.
doe je degene die je over houd in de andere lanes werken die met mekaar ook dual channel.

Laatst bewerkt:
Geheugen dient per paar, wel degelijk identiek te zijn om dual-channel door het moederbord te laten activeren.

wikipedia zegt wat anders maar van iemand met jou naam wil ik het wil aan nemen.XD

maar het maakt volgens mij niet uit als ie de andere ook bij plaatst omdat dat ook identieke modules zijn. de consuqentie als je de andere 2 er bij doet is best simpel je krijgt 4 GB extra

ik weet trouwens wel bijna zeker dat het niet identiek hoeft te zijn mijn pc werkt ook in dual channel. dat zijn niet allemaal exact dezelfde modules.

Laatst bewerkt:
Ik geef ook aan "per paar", Dual-channel werkt net als het vroegere "EDO-ram" geheugen per paren.

okidokie en EDO-ram is denk ik voor mijn tijd!! zie profiel pagina.

Laatst bewerkt:
Waarom wil je die 4GB er extra bij hebben? Aan 8GB heb je meer dan voldoende namelijk

Wat ik zou doen nu de prijzen voor DDR3 zo gruwelijk laag zijn is: dat 4GB setje nog eventjes bewaren, over een tijdje stijgen de prijzen vast wel weer, en dan voor wat meer geld door verkopen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan