DDR3 kaart in PC

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sevo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sevo

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2010
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een Low Profile videokaart voor mijn Acer Aspire X3200 PC. Nou vraag ik me af of een videokaart als deze erin kan en ook daadwerkelijk zijn
werk gaat. Aangezien het een DDR3 is en mijn PC hoogstwaarschijnlijk alleen DDR2 aankan?

En misschien hebben jullie alternatieven?

Alvast bedankt!

Goedemorgen Sevo..

Het ddr3 geheugen van de kaart heeft niets te maken met het feit dat jou pc ddr2 werkgeheugen aankan. Dus ja...deze kaart kan gewoon.

Maar zou die erin passen of moet ik dan een nog kleiner model zoeken?

Nee die gaat wel passen. Je pc heeft idd een low-profile nodig. Qua voeding(220w) kom je ook goed uit.

Er staat trouwens PCI 2.1 aansluiting en volgens mijn Acer heb ik PCI 2.0 is dat erg?

En toch twijfel ik :p. Want het lijkt dat het slot zeg maar waar je die ingangen inplaatst te klein is maar misschien lijkt hij op het Plaatje groter dan hij is?

Een kaart met 2.1 gaat passen op een 2.0. Dat is backwardscompatible.
Qua aansluiting verkijk jij je er waarschijnlijk op.;)

Haha dat zal het zijn! Nog een vraagje: Kan ik daar games lekker op spelen? (ja niet highest settings)

Het is idd geen echte game kaart nee. Dat zijn low profile kaartjes in beginsel al nooit. Dus max medium settings en dan heb je het wel gehad.

Tja das al beter, ik moet het nu doen met lowest.

Systeem is ook niet gemaakt om echt mee te gamen. Een echte kaart gaat niet passen en dan zou jou ook nog eens met je voeding in de knoei komen.(te zwak)

Ik wil je nog wel even het maximaal haalbare alternatief geven.
Deze kaart is uit de 6serie en is ietwat hoger geklokt en draait op een 128b bus ipv de 64bit die jij aangaf met je gekozen kaart. Ook qua voeding kan het nog.
Maar....kaartje is wel wat duurder en je moet nog even wachten tot die leverbaar is.

klikklik.

Jawel maar die draait dan weer op een 64b bus. Dus presteert net weer wat minder als degene die ik je gegeven had.

Is goed. Ik zal die nemen die je aangaf!

Maar nog een ding, ik heb zojuist de ruimte bekeken tussen de rand en de strip waar de videokaart in moet, maar dat is toch veel te krap voor een fan?

Als wordt aangegeven dat het een low profile kaart moet zijn voor je kast en de kaart is een low profile dan zou het moeten kunnen.

Lijkt er echt op dat die fan 2cm erboven uitsteekt :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan