DDR3 pc

• Onderwerp starter Onderwerp starter Revan
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Revan

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2007
Hallo iedereen,

Ik wil graag een nieuwe pc kopen en in elkaar zetten. Ik heb nu een Asus P4V8X-MX (socket 478) moederbordje, Pentium 4 2800 MHz processor, 1 gig geheugen en een ATI Radeon HD 3850 (agp). Alles in Antec (zwarte) kast met 500w voeding.

Ik heb al een beetje rondgekeken op het internet en ik wil graag een DDR3 moederbord, maar waar ook DDR2 in kan worden gezet. Ik had zelf deze gevonden: ASUS P5QC (bij MyCom 121,95 euro). Qua processor had ik deze gevonden: Intel® Core™ 2 Quad Q6600 (bij Alternate 159 euro) en een koeler: Arctic-Cooling Freezer 7 Pro (bij Alternate 19 euro).
En dus wil ik nog een geheugenmodule van 2gig, dus dat is rond de 40-50 euro denk ik.

Ik zou graag de kast willen houden met 500w voeding, ik weet niet of dit mogelijk met deze specificaties. Qua videokaart weet ik het nog niet en hardeschijf is volgens mij niet zo duur.

Ik weet niet zeker of dit wel een goed systeem is, dus misschien hebben jullie nog suggesties? Mijn budget is ong. 450-500 euro.

Alvast bedankt:D

Laatst bewerkt:
zelf zou ik voor E8400 gaan ipv een Q6600, wil je toch een quadcore dan zou ik er een nemen uit de Q9xxx reeks. Als koeler kan je gezien je budget ook gewoon de boxed koeler gebruiken. Als HDD zou ik een F1 van samsung met 640GB nemen en een videokaart van ATI (HD4850)

Verder zie ik niet in waarom je nu al een moederbord met DDR3 zou willen hebben, aangezien DDR3 gewoon (naar mijn mening) nog veels te duur is. Met het bovenstaande zou je de kast en de voeding gewoon kunnen behouden.

Ik weet niet wat alles kost bij alternate (zelf stel ik altijd alles samen bij azerty.nl) maar ik denk dat het wel binnen je budget blijft.

@hierboven, waar slaat dit allemaal op?????

Ik heb nu dus dit systeem bij elkaar:

Moederbord = ASUS P5QC (Mycom) 121,95
Processor = Intel Core 2 Duo,E8400, Socket 775, Boxed (Azerty) 128,82
Geheugen (tijdelijk tot DDR3) = Buffalo 4 GB DDR2-800 Kit (Alternate) 59
Videokaart = Club 3D HD4850 (Alternate) 149
Harddisk = Samsung SpinPoint F1 750gb (Alternate) 75

bij elkaar = 533,77 euro

P5qc

Hi Revan,

Ik ga binnenkort mijn Huidige P35 DS3R moederbord omruilen tegen de P5QC.
nou is die stap erg klein, en voor vele onnodig, want apart van dat de P5QC een P45 Intel chipset heeft en de P35 DS3R een P35 chipset heeft is er bijna geen verschil meer.
Beide hebben DDR2 en DDR3 ondersteuning.

Mijn Vraag aan jou is simpel, hoe bevalt de moederbord?
Ik ben zo bang dat ik een goede vriend (P35 DS3R) in de steek laat en dat de nieuwe vriend (P5QC) mij erg zal teleur stellen. vooral omdat hij vrij nieuw is. verder heeft de nieuwe bord eigenlijk alles wat ik wens. o.a. PCI-E 2.0. (GTX280 komt er op, was eerst 9800GX2)

Zou je mij ook kunnen vertellen hoe hij opstart? valt er wat op? of is het non stop door naar Windows en meteen aan de slag? er kan bijv. dat de Express gate steeds vraagt?

Graag hoor ik nog van u,

Michael

sizomu: voor pci-e 2.0 hoef je geen nieuw moederbord te kopen. Een videokaart voor 2.0 ondersteunt ook 1.0-poorten. Wellicht over een paar jaar niet meer, als dekaarten weer sneller zijn geworden, maar voorlopig dus wel.
Tegen de tijd dat je echt een 2.0-poort nodig hebt, is je processor ook te sloom geworden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan