DDR333 op board van DDR200

Status
Niet open voor verdere reacties.

joydan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 okt 2005
Het opstarten van mijn pc duurt erg lang. Nu verschillende zaken onderzocht.
Nu blijkt mijn moederbord geheugen ondersteund van DDR200/DDR266 en ik heb er geheugen opzitten van DDR333. Voor de rest werkt alles wel en in systeemeigenschappen bij tabblad algemeen wordt ook mijn 1ghz aan intern geheugen wergegeven.

Weet iemand of het tragen opstarten van mijn systeem (na opstart zie ik xp logo en hierna ongeveer 2 minuten een zwart scherm, waarna windows weer verder gaat.) hiermee te maken kan hebben.
Alvast bedankt voor de info.

Groeten
Danny

die kans is ZEEER klein, DDR 333 werkt ook op een DDR166 board, wekt alleen trage, maar de rest is een groter probleem

Wat Banjobanjo zegt. :)

joydan zei:
Het opstarten van mijn pc duurt erg lang. Nu verschillende zaken onderzocht.

Welke zaken?
Heb je al bij Start > uitvoeren > msconfig overbodige opstartitems uitgevinkt?

Leila,

Msconfig geheel aangepast, alleen de Microsoft sevices stonden nog aan.
Opstarten zonder virusscanner (gedeinstalleerd). Aanpassingen in het register, het terugzetten van de SYSTEM HIVE (stukje register). Heeft allemaal niet gewerkt.
Daarna Windows XP opnieuw geinstalleerd op mijn 2e HardDisk. Heeft allemaal niet geholpen. Opstarten zonder 2e HD, Opstarten met 1 geheugen module ipv 2.
Helaas niks hielp. Dus ik dacht misschien heeft het ermee te maken dat mijn moederbord de DDR333 niet goed aankan. Moederboard is een PlatiniX 2D/533 van QDI.
System Memory:
T wo 184 Pin DDR DIMM Socket Support 266/200 MHz DDR
Support up to 2GB DDR
PC 2100/1600 compliant

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan