De ‘metro app IE’ en de ‘desktop versie IE’

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schul

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Berichten
340
In het leercentrum geef ik les uit het boek "Windows 8 voor beginners"
Bij een les wordt aangegeven; het openen van IE app. via Start tegel.
Als IE is geopend staat de adresbalk onderaan de site,
De adresbalk staat normaal bovenin, dit kan gewijzigd worden door de IE op de statusbalk te zetten en dan vandaar op te starten.

Er blijken 2 soorten Internet Explorer's te zijn;
-De ‘metro app IE’ en de ‘desktop versie IE’, In de tegel van Start hoort de ‘metro app IE’ te zitten, deze app heeft beperkte mogelijkheden en heeft zijn URL onderin het scherm zitten,
De ‘Desktop versie IE’ zit op de statusbalk van het bureaublad en is de uitgebreide versie van Internet Explorer.

In mijn pc werkt het niet zo. Waarschijnlijk moet ik een app ‘metro app IE’ ergens kunnen downloaden.

Eea is duidelijker geworden in de onderstaande link.
http://www.windowswebwereld.nl/windows-8/internet-explorer-10-in-windows-8-metro-app-vs-desktop-app/

De 'metro app IE' in start krijg ik niet via de tegel in 'Start' , dit is bij mij de 'desktop versie IE'
Hoe krijg ik in de IE tegel van Start de 'metro app IE'?
 
Ja dat is wat ik bedoel de tegel is vervangen met de 'Desktop versie IE'
Mijn Engels is niet optimaal doch de optie die aangegeven zijn, zijn uitgevoerd, helaas zonder resultaat.
Is er een nederlandse site van of zijn er nog meer mogelijkheden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is Internet Explorer wel ingesteld als je standaard web browser?
 
ja, ik heb geen andere browser.
Nogmaals heb ik dit gedaan door; config.sch>standaard progr >uw standaard progr.instellen>EI selecteren> Dit progr als standaard instellen> oke
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet dat de tegel app de desktop versie van IE10 start als IE10 niet de standaard browser is.
Als dat wel heb geval is en de tegel app wordt nog niet gestart dan weet ik het zo ook niet helaas.
 
Ik begrijp er zijn 2 IE: 1.Metro interfase versie en 2. Desktop versie.
De eerste zit achter de Tegel op start en heeft beperkte mogelijkheden. De tweede zit op de taakblak van het bureaublad
Bij mij zit de desktop versie achter de tegel van start. Dit schijnt te kunnen wijzigen met Internetoptie > programma's > internet Explorer openen en dan het vinkje weg te halen. Bij mij werkt dit niet!
Mogelijk dat de IE geen standaard Browser is?
via config.syst > standaardprogramma >Uw standaard programma instellen > Links 'EI' selecteren en rechts 'dit programma als standaard instellen' Internet Explorer moet nu mijn standaard Browser zijn. Helaas de tegel 'IE metro interfase versie' werk nog steeds niet.
Wat doe ik verkeerd?
Is er iemand die het wel weet?
 
Probeer eens bij configuratiescherm-->standaardprogramma's-->koppelingen instellen-->.url-->ander programma,en dan naar je program files folder en IE selecteren als standaard programma......
 
Is zo ingesteld. helaas zonder resultaat.
Wat mij wel opvalt is als in Internet-optie>programm>IE openen>op keuze vak 'altijd in IE' (met of zonder v) vanaf een link wel met 'IE metro' start. Het is er dus wel. Alleen de tegel wijzigt niet.

Deze instelling (IE tegel op Start) heb ik nodig om mijn lessen goed te kunnen voorbereiden. En ik wil zelf kunnen bepalen of ik van deze instelling gebruik kan maken.

Hoe wijzig ik mijn tegel 'IE desktop' in 'IE metro'
 
Laatst bewerkt door een moderator:
OK,dus IE is terug de standaard browser......nu kan je verder naar extra-->internet opties-->programma's.
Bij de bovenste optie "kies hoe u koppelingen wil openen",moet je "internet explorer bepaalt het gedrag" selecteren en bij "internet explorer tegels openen op het bureaublad" het vinkje weghalen.......
Je kan ook nog wat experimenteren met de verschillende opties....;)
 
Helaas. Het tegel van Start blijft nog steeds 'IE desktop' openen.
Ik ben al met de internet optie aan het experimenteren geweest zonder het gewenste resultaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Da's vreemd.....:shocked:......bij mij werkt het wel op die manier.
Heb jij ook nog een andere browser,die bepaalde bestandsassociaties van IE "ingepikt" kan hebben?
De tegel versie van IE verdwijnt namelijk als je een andere browser installeert,en de snelkoppeling van de tegel wordt overgenomen door de desktop versie.

Misschien dit nog even proberen:
Configuratie-->standaardprogramma's-->programmatoegang en standaardprogramma's selecteren en dan kan je spelen met de "aangepast" tab of "microsoft windows" instellingen
Configuratie-->standaardprogramma's-->standaardprogramma's instellen-->IE selecteren (in linselecteren kervenster) en dan "dit programma als standaard instellen" en "selecteren wat met dit programma wordt geopend" even inspecteren.
 
............Misschien dit nog even proberen:
Configuratie-->standaardprogramma's-->programmatoegang en standaardprogramma's selecteren en dan kan je spelen met de "aangepast" tab of "microsoft windows" instellingen
Configuratie-->standaardprogramma's-->standaardprogramma's instellen-->IE selecteren (in linselecteren kervenster) en dan "dit programma als standaard instellen" en "selecteren wat met dit programma wordt geopend" even inspecteren.

selecteren wat met dit programma wordt geopend
Er staat 5 Extenties aangevinkt (die zijn niet uit te vinken)
. htm HTML-document Internet Explorer
. html HTML-document Internet Explorer
. mht MHTML-document Internet Explorer
. mhtml MHTML-document Internet Explorer
. url internetkoppeling Internet Explorer

3 Protocollen (die zijn niet uit te vinken)
FTP URL:File Transfer protocol Internet Explorer
HTTP URL: HyperText Transfer Protocol Internet Explorer
HTTPS URL: HyperText Transfer Protocol with Privacy Internet Explorer

Ik kan hier verder niets mee?
 
Wat staat er aangevinkt bij "programmatoegang en standaardprogramma's instellen" ?
 
- Microsoft Windows
- niet van Microsoft
v Aangepast

geopend
Een standaardwebbrowser selecteren:
v De huidige webbrowser gebruiken
- Internet Explorer
v toegang tot dit programma inschakelen

enz enz
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer eens met de "Microsoft Windows optie",hierdoor wordt alles teruggezet,de volgende keer dat je dan "programmatoegang en standaardprogramma's instellen" opendoet,staat het vinkje automatisch terug bij "aangepast",maar zouden alle instellingen weer geassocieerd zijn met de bijbehorende windows programma's....
 
Nee, ook na het opnieuw opstarten van de pc heeft niet het gewenste resultaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:thumb:@Schul:

Gaarne gebruik maken van de knop "Reageer op vraag" of het venster "Snel reageren".
Nu quote je telkens je voorganger. Topics worden zo onnodig lang met wederom de gehele tekst van je voorganger.
Een quote (of een deel van) kan men gebruiken als men ergens specifiek op wilt reageren.

Succes met je vraag.
 
Nog 1 ding om te proberen:

Bij Startscherm (Metro) rechtsklikken op de IE tegel,"losmaken van start" kiezen,computer herstarten en dan naar "alle apps" rechtsklikken op IE en "vastmaken aan start" kiezen....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan