De 2 "monitortjes" bij een internet-verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvdb23

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2003
Berichten
24
Ik hou het maar op een XP-probleem, want... na het installeren van een paar updates bleek dat het symbool van het hebben van een internetverbinding: de 2 kleine monitor-symbolen in het systeemvak te zijn verdwenen.
Ik heb dus verbinding via een (intern) modem; de genoemde symbooltjes lichten op als er verbinding met het internet was; door te klikken op de symbooltjes kon je de telefoonverbinding ook verbreken.
Maar... waar is dat symbool nu gebleven?
Ter overdenking: in het menu Start is ook de groep Inbelverbinding verdwenen.
Fijne updates, geloof ik.
Help?
 
Ga eens naar systeemherstel en zet je systeem terug tot voordat je de updates hebt gedraaid..
 
Ga eens naar de eigenschappen van netwerk locaties.
Dan eigenschappen van je internet verbinding zet hier een vinkje voor "Pictogram op de taakbalk weergeven gedurende de verbinding".
 
Geplaatst door Jeroen Klaassen
Ga eens naar systeemherstel en zet je systeem terug tot voordat je de updates hebt gedraaid..

Dank voor de tip Jeroen.
Ik was hier zelf ook al op gekomen, alleen er zijn vorig weekend nogal wat updates van windows geïnstalleerd en op een gegeven moment krijg je bij het "terugploegen" daavan meldingen dat bepaalde programma's (die nog worden genoemd ook) dan wel eens niet meer zouden kunnen werken.
Ik heb nu 3 updates om zeep geholpen; de andere laat ik nog maar heel ff staan.
Groet,
Jan van den Berg
 
Op zich maakt het niets uit hoe ver je 'terug in de tijd' gaat, want je kan de systeemherstel altijd weer terugzetten!! Bekijk gewoon per dag of je weer je oude instellingen terug hebt..

SUCCES!
 
Geplaatst door crash
Ga eens naar de eigenschappen van netwerk locaties.
Dan eigenschappen van je internet verbinding zet hier een vinkje voor "Pictogram op de taakbalk weergeven gedurende de verbinding".

Dank voor de tip. 't Zou hem moeten zijn, dacht ik. Maar, met vinkje aan, is het pronleem "still there"
 
Bij Configuratiescherm>telefoon- en modem opties, kan je ook niets doen?
 
Geplaatst door crash
Bij Configuratiescherm>telefoon- en modem opties, kan je ook niets doen?

Uitvoerig (net) naar gekeken. Ik kan er niets mee als het gaat om dat pictogram. Ik heb met alle vorige tips overigens wèl een oplossing voor het grootste probleem door het verdwenen pictogram gekregen: als ik de laatste internet-pagina sluit komt dat schermpje "Verbinding verbreken""Verbinding behouden" nu ineens weer op het scherm. En da's dus al heel wat!
 
Staat het vinkje en worden je pictogrammen niet gewoon verborgen? Klik eens op dat pijltje bij je systray om hem uit te laten schuiven.
 
Geplaatst door XP_PC
Staat het vinkje en worden je pictogrammen niet gewoon verborgen? Klik eens op dat pijltje bij je systray om hem uit te laten schuiven.

Dat vind ik een aardige gedachtengang. Het had inderdaad gekund, maar.... helaas. Toch dank.
 
Rechtsklikken op je taakbalk, eigenschappen, aanpassen.

Staan ze in de bovenste op onderste rij? (staan ze er überhaupt)
 
Geplaatst door XP_PC
Rechtsklikken op je taakbalk, eigenschappen, aanpassen.

Staan ze in de bovenste op onderste rij? (staan ze er überhaupt)

Geweldige benadering; zo kom je er ten minste bij.
En kun je ook vaststellen: dat ze er überhaupt niet bij staan !
 
Geplaatst door jvdb23


Geweldige benadering; zo kom je er ten minste bij.
En kun je ook vaststellen: dat ze er überhaupt niet bij staan !

Aanvullend op al het voorafgaande: het probleem is (ik denk mede dank zij de speurtocht n.a.v. de bovenstaande tip) OPGELOST.
De "monitortjes" die ik bedoelde zaten al na installatie in WP en de system tray, maar nu met het bijschrijft "LAN-verbinding" (en iets over netwerkkabels). Dat pictogram was ook verdwenen, maar dat miste ik niet. Het pictogram is weer terug (hoe ?) en daarmee ook MIJN pictogram.
Iedereen dank !
 
Hallo, de laatste reactie op dit onderwerp is al een tijdje geleden maar ik blijk ook last van dit probleem te hebben. Ik heb alle mogelijke tips al geprobeerd maar krijg mijn icoontje in de systemtray niet terug.

jvdb23, was jou probleem nou opgelost want dat was me niet helemaal duidelijk afgaande op je laatste reactie. Zo ja zou je mij dan uit kunnen leggen hoe het je gelukt is?

En weet iemand anders hier voor ook een werkende oplossing?
 
Bij eigenschappen van verbinding aanvinken :).

(waarom wil iedereen die dingen toch hebben, ik zet ze altijd uit :D)
 
Hallo jvdb23.

Heb het ook een keer gehad.

De oplossing was toen als volgd:

In de eigenschappen van de verbinding het vinkje weghalen, en bevestigen met ok. Daarna het vinkje weer aanzetten in de eigenschappen van de verbinding.

Groetjes Erik Rothuis.
 
Maar het probleem is juist dat je totaal niet kan zien dat je verbinding hebt. Ook niet via 'Start - Config.-scherm - Internet/netwerkverbindingen. Daar staat helemaal niks.

Ik kan dus nergens handmatig mijn internet-verbinding verbreken. :confused:

Roto, ik heb jouw tip via internet-explorer gedaan maar ook dat zonder resultaat. Heb je nog een andere tip?

Groet Gerwin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan