de aanmeldingsterreur van Microsoft en Windows Live Mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

wijsgierigaagje

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2011
Berichten
24
Hoi computer reddingsbrigade,

Ik krijg sinds een dikke maand of 2 bij het opstarten een venster met aanmelden voor een Microsoftaccount op mijn scherm.
Dat biedt geen enkele mogelijkheid om niet aan die eis te gehoorzamen voor mij tot nu toe. Want ik wil helemaal geen Microsoftaccount!
Hetzelfde gedoe met Windows Live Mail. Die laatste vraagt steeds om aan te melden met mijn gegevens. Wanneer ik ze beiden weg klik, kan ik gewoon mijn computerding doen. Alleen komt die aanmelden eis van Windows Live Mail zelfs terug na mijn uitloggen van W L M.
Zo irritant en zo opdringerig dominant.
Kunt u mij de weg wijzen om hiervan verlost te worden?

Alvast heel veel dank.

W
 
Ik weet niet of dit kan helpen. In WLM naar Opties > Mail > Verbinding > Stoppen met aanmelden of Wijzigen instellingen.
 
ConfigScherm, dan even Programma's en onderdelen, ga naar Windows Live Essentials en zeg verwijderen (je krijgt de keus wélke Live onderdelen je wilt verwijderen)
 
Dank jullie allemaal.
Ik merk dat ik onvolledig geweest ben met de weergave van mijn 2 problemen.

1 probleem met de aanmeld opdringerigheid voor het aanmaken van een Microsoft account

en,

1 probleem met mijn Windows Live Mail, die ik al jaren gebruik en wil blijven gebruiken. Betekent, honderden mails en belangrijke concepten.

Ik wil helemaal niet weg bij wlm,
alleen wil ik af van hun achterlijke vraag/eis om mij keer op keer aan te melden via hun niet te stoppen aanmeldvenster.
In dat venster zit echter wel de optie om een vinkje te plaatsen om mij die vraag niet meer te stellen. Werkt niet!

Ik deed precies wat manamana mij aanraadde, tot ik moest kiezen tussen 2 opties welke ik wilde verwijderen. Daar durfde ik geen besluit in te nemen, omdat ik vrees dat ik dan al mijn mails kwijt ben, hetgeen een disaster zou zijn.
Ik ben een Boris Onbenul op de computer zodra ik allerlei, mij onbekende, handelingen moet verrichten om iets simpels, maar wel erg irritants, voorgoed te verwijderen.
Daarom ben ik jullie zo dankbaar dat jullie bereid zijn, in deze tijd, iemand een helpende hand te reiken.

m.vr.grt.
W
 
Laatst bewerkt:
Het ware beter om screenshots te plaatsen van dergelijke zaken. Als je je moet aanmelden voor een Microsoftaccount heb je deze ook. Aanmelden in WLM is aanmelden bij/met Windows Live ID.
In dat venster zit echter wel de optie om een vinkje te plaatsen om mij die vraag niet meer te stellen. Werkt niet!
Dat is niets nieuws immers, je hebt hier met Microsoft te maken! MS schrijft ook dat je je account kunt verwijderen maar in de praktijk is dit praktisch niet voor elkaar te krijgen. In ieder geval zou ik me wel verdiepen in het maken van back-ups (export) van accounts, mails en contactpersonen binnen WLM. Want als er dan iets mis gaat kun je nog herstellen.

Heb je post 3 gedaan? Stoppen met aanmelden.
 
Laatst bewerkt:
@ Senso quote: "Ik weet niet of dit kan helpen. In WLM naar Opties > Mail > Verbinding > Stoppen met aanmelden of Wijzigen instellingen."

Natuurlijk onmiddellijk geprobeerd.
In mijn WLM kon ik nergens "Opties" vinden. Zo gaat dat altijd bij mij.
Ik heb Windows 10. Maakt dat nog wat uit?
Ik meld nooit aan en klik derhalve dat onzin venster gewoon weg. Zonder dat ik dat zou doen, blokkeert dat venster mijn acties op WLM.
Wat zijn dat toch tuigstreken van die bedrijfspsychologen van Microsoft.
Wanneer ik zou weten hoe ik zonder "kleren te scheuren" van Microsoft af kon komen, deed ik dat onmiddellijk.
Daar zit de crux, ik loop met zelf pionieren altijd compleet vast.
Ik doe al jaren mijn ding en dat is een vaste route die ik blindelings goed doe totdat Microsoft weer iets nieuws bedenkt en ons/mij opdringt.
Dank voor je meedenken.
vr.grt.
W
 
Ik heb WLM versie 2011. Linksboven staat een blauw vakje met een pijltje naar beneden. Klikken en dan krijg je Nieuw, Opslaan, Afdrukken, Importeren, Exporteren en dan Opties, aanklikken en vervolgens Mail... de rest is bekend. Je hebt wel gelijk. Helaas zijn er ook andere programma's (websites) die vervelende ongewenste vensters laten zien en die moet je dan weer sluiten. Zo wordt internet er niet leuker op.
 
Zo wordt internet er niet leuker op.
Onze computertijdperk jeugd is het daarmee met jou en mij niet eens.:rolleyes:

Good morning Senso,

Precies waarom ik zo'n hekel heb om een digitaal computerprobleem op te moeten lossen met de mij beschikbare aanwijzingen.
Bij mijn WLM zit jouw blauwe vakje niet op de startpagina van WLM. Dat bedoel ik nou!!!
Dank voor je reactie.
m.vr.grt.
w
 
Ja, wijsgierigaagje, dat komt door Windows 10.
Hier kunt u lezen hoe het werkt: https://www.schoonepc.nl/windows10/microsoft_account.html
Daarin kunt u lezen dat het optimaal werkt als u een microsoftaccount heeft dat het zelfde is als uw WLM-account en dan een e-mail-account van MS. Als u dat heeft is alles met elkaar verbonden en hoeft u niet steeds apart voor uw e-mail in te loggen.

Als u dat niet wilt weet ik maar 1 andere optie en dat is een local account (lees het artikel hiervoor) en een ander (lees NIET-MS) mailpakket dan WLM. Dan kunt u zonder gedoe windows starten en zonder steeds in te loggen u mail afhandelen.
 
@srpchulp,

Dank u voor uw reactie. Ik ga maar even naar mijn pc leverancier die altijd euforisch raakt (€€€€$$$$:shocked:) wanneer hij mij al ziet.
U bent volgens uw pseudo ook een sr.
Ik heb veel respect voor sr-en die de ruimte en belangstelling hebben weten te vinden in hun gerijpte - en mogelijk zoals in mijn geval - overvolle ingebouwde en aangeboren opslagschijf tussen onze oren, om alles te lezen en weten toe te passen hetgeen geschreven is in het blauw op uw link https://www.schoonepc.nl/windows10/m...t_account.html.
Hoewel ik nog niet hoog bejaard ben, kan en wil ik niet alles lezen in mijn kostbare nadagen gaan uitzoeken wat het allemaal betekent om mijn, mogelijk met 'een vinkje in het juiste vakje probleem' al op te lossen was of is. En....jah, ik weet het, zo is de tand des tijd mij voorbij gegroeid, en heb ik daar vrede mee naast alles waar ik wél graag mij heel ver in verdiep en doe. Niettemin nogmaals bedankt voor uw meedenken en hopelijk begrip voor mijn onwetendheid a.g.v. mijn keus en mogelijkheden.

Mijn dochtertje lijkt zelf wel een computer, maar dat gaat helaas wel ten koste van haar verdere EQ ontwikkeling.
Excuus voor mijn uitgebreide reactie.

M.vr.grt.
w
 
Laatst bewerkt:
Beste Wijsgierigaagje, ik kan uw reactie wel waarderen en heel goed begrijpen.

Hierbij, samengevat, mijn mening over de nieuwste ontwikkelingen in de ICT-producten.
Zelfs voor een doorgewinterde IT-er is het vaak een doolhof en ik snap eigenlijk niet hoe iemand zonder een gedegen IT-kennis verantwoord overweg kan met de moderne IT-middelen, met de nadruk op het woord "verantwoord".
Bijna alle nieuwe ontwikkelingen gaan er vanuit dat de consument een domme knoppendrukker is (of wil zijn) en veel leveranciers van IT-producten maken daar gebruik (misbruik?) van. Het verdienmodel is om zoveel mogelijk informatie van de consument te vergaren met als doel die informatie te verkopen aan geïnteresseerde partijen, welke dat ook mogen zijn en met wel doel dat dan ook mag zijn, zolang ze maar veel betalen voor die informatie. Dat is ook het verdienmodel van MS geworden met de introductie van Windows 10.

Nu zullen al die leveranciers altijd zeggen dat de verzamelde data alleen gebruikt wordt om u gericht van op de persoon afgestemde informatie (lees reclame) te voorzien, maar in de praktijk blijkt steeds weer dat een informatieverzamelaar vroeg of laat zwicht voor de hoeveelheid geld die verdiend kan worden met het verkopen van deze informatie.
De Whatsapp en facebook is daar een recent voorbeeld van.

Interessant is om te zien hoe ze u zo ver krijgen.
Stap 1 is om het gratis weg te geven (wie kan daar nu weerstand aan bieden, zeker als je een Schot of een Nederlander bent:) en vervolgens wordt bij de installatie aangeraden om te kiezen voor "expres-instellingen" in plaats van die vreselijke, niet te doorgronden, detail instellingen waar u de mogelijkheid had om een-en-ander tegen te houden.

En zo is het gekomen dat u nu met login's en wachtwoorden zit te worstelen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het volledig eens met wijsgierigaagje. Het is van de gekke dat software zo met de mensen omgaat. Hoeveel uren worden op deze wijze niet verspild aan problemen die eenvoudig opgelost zouden moeten worden maar waarbij Microsoft verwijst naar tientallen links en als je dat allemaal leest ben je vaak nog geen steek verder. Je moet dan naar een forum en als je geluk hebt zit daar iemand die weet hoe het zit en heb je binnen één minuut de zaak opgelost. Maar wie strijkt het grote geld op? Niet het forum maar Microsoft. Dat is toch vreemd. Kijk als je jong bent komt het niet op een uurtje aan maar als je 65 of 70 bent hoelang heb je dan nog en kun je geen uren/dagen met dat soort flauwekul bezig zijn.

Wat doet Microsoft hier. Als je een account hebt bij Microsoft dan kunnen ze d.m.v. van hun zogenaamde transparante voorwaarden toegang krijgen tot jouw systeem. Dat was ook al bij het aanmelden met Live ID en de foto's via e-mail gingen via OneDrive. Het is wel duidelijk, wie heeft er dan toegang tot al die gegevens? Juist dat is Microsoft. Zo is het ook met al jouw contactpersonen. Deze worden gesynchroniseerd met Microsoft zonder dat de pc-gebruiker het vaak weet.

Moet je je voorstellen dat ik als gast bij je huis kom en op tafel ligt een adresboekje en ik neem dat mee. Dat zou toch niemand pikken. Maar in de wereld van Google en Microsoft is 'stelen' heel normaal. Het zal dan wel ergens verstopt zitten in de 'transparante' voorwaarden, maar ik vind het smerige rotstreken. Je kunt ook wel zien hoe ze het nu doen. Programma's leveren die het alleen doen met de volledige functionaliteit als je akkoord gaat met wat zij vragen. Dus ze dwingen je gewoon. Iedereen weet het maar niemand die er werkelijk iets aan kan doen of doet.

Ik sluit mij aan bij de tekst van srpchulp maar het is al veel eerder begonnen. Google stal alles wat los en vast zat. Microsoft begon in Windows 7 te vertellen dat de pc/software niet van jou was. Honderdduizenden uren zijn verkwist met het 'TakeOwnership', beheerrechten, machtigingen etc. Dat heeft de maatschappij alleen al miljarden gekost. Niemand die daar nog uit kwam.
 
Laatst bewerkt:
Wil je op een eenvoudige manier je privacy instellingen aanpassen, dan kan ik https://www.oo-software.com/en/shutup10 aanbevelen.
Een kleine executable, waarmee je met twee muisklikken ("Actions", "Apply recommended settings") een voorgesteld privacy patroon kunt instellen.
 
Allemaal interessante en gewaardeerde zienswijzen van Veng, srpchulp en Senso,

Waar wij vroeger nog dachten, dat de maffia een gesloten Sicilianen niets en niemand ontziende boevenclub was, heeft die maffia mondiale en multifunctionele mentaliteit zich als een olievlek over de hele wereld en over alle industrieën en instanties verspreid. Die besloten Siciliaanse boevenclub is nu de overheersende mondiale zaken- en boevenmentaliteit geworden. Waar veel consumentenvraag naar is, is veel geld in omloop en wil je daarvan meeprofiteren, dan moet je, als general manager en CEO, je geweten niet meer al te serieus nemen. Doen je daar principieel niet aan mee, dan verlies je van je medecompetitors en ligt je faillissement al razendsnel op de loer. Die branche trukendozen zijn hun bedrijfs- en managementgeheimen, zolang zij de pers buiten de deur hebben weten te houden en hun klanten te dom zijn om zelfstandig te denken zoals jullie en ik hier blijkbaar wel doen. In de voedsel- en de farmaceutische industrieën wordt over onze gezondheid als ondergeschikt aan hun kassa's fluitend heen gewalst. Wij worden overal gemanipuleerd en waar mogelijk belazerd.
En wanneer je met je boevenstreken/praktijken zoveel geld hebt weten bij elkaar te rotzooien, dan af en toe luidruchtig de pers laten weten, dat je hier en daar een miljoentje aan een charity hebt afgeschoven. Zo doen ze dat en, inderdaad zijn wij, als gedwongen afnemers uit noodzaak geboren, met open ogen niet in staat aan hun streken te ontkomen.
Levenservaring en scherpe analyse kennis van 'wat gebeurt er nou werkelijk allemaal zo fraai verpakt en misleidend om ons heen' is een van de nadelen van onze sr levenswaarden die door jongere generaties nauwelijks gezien noch gehoord wil horen.
Ik denk soms met weemoed terug aan mijn korte horizon toen ik nog onschuldig en mij van niets bewust in Sinterklaas geloofde. Zijn gratis was toen nog werkelijk gratis.

Hoe meer Socratische kennis, hoe zwaarder mijn actuele besef mijn ongecompliceerde levensvreugde verstoord wordt.
Herkent u dat ook?

m.vr.grt.
W
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan