• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

De ALS functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sectie8

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jun 2009
Ik heb al een poosje gezocht naar een code om een poulesysteem van mij wat makkelijker te maken. ik doe met een paar vrienden wieler wedstrijden voorspellen. Maar kan wat ik wil niet vinden. Misschien is het ook niet mogelijk, maar dat zou ik ook graag willen weten.

Wat ik wil is als volgt, ik wil dat als iemand de top 10 van een wedstrijd inlevert bij mij dat ik die dan in vul en dan vervolgens achter de namen gelijk de punten ziet staan die je voor die renner krijgt. En vervolgens onder aan het lijstje de totale score ziet staan.

Nou moet dat denk ik als volgt gebeuren, je moet een lijstje van de top 10 van die wedstrijd hebben en dan moet de code de naam herkennen die er in staat en vervolgens door rekenen dat als die renner eerst wordt 10 punten krijgt en dat dan achter dezelfde naam van het lijstje van een vriend van mij zet.

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.

Met vriendelijke groeten,

Sectie8

Ik zou eens gaan kijken naar de functie =VERT.ZOEKEN()

Deze functie wordt zeer regelmatig uitgelegd op dit forum.

Ik zou eens gaan kijken naar de functie =VERT.ZOEKEN()

Deze functie wordt zeer regelmatig uitgelegd op dit forum.

Beste bandito bob,

Ik heb is op het forum zitten zoeken naar dat =vert.zoeken() maar ik snap het nog niet echt hoe ik dat op mijn ''probleem'' zou moeten toe passen. Ik ben namelijk niet echt een gevorderde in het excel(len)

Sectie8

Beste bandito bob,

Ik heb is op het forum zitten zoeken naar dat =vert.zoeken() maar ik snap het nog niet echt hoe ik dat op mijn ''probleem'' zou moeten toe passen. Ik ben namelijk niet echt een gevorderde in het excel(len)

Sectie8

Kan je een voorbeeldbestand bijsluiten?
Dat werkt wat makkelijker.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Heeel erg bedankt!

Ik was op vakantie dus kon niet reageren maar hier kom ik weer goed verder mee!

Bedankt

Heeel erg bedankt!

Ik was op vakantie dus kon niet reageren maar hier kom ik weer goed verder mee!

Bedankt

Graag gedaan.
Gaarne nog de vraag op opgelost zetten (rechts onderaan op de pagina).
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan