De ASUS Rampage II Gene of de Gigabyte GA-EX58-UD5?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pindakoek

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2009
Hallo,
Ik ben er dus aardig zeker van dat mijn mobo kapot is dus ik ga waarschijnlijk een nieuwe aanschaffen alleen ik kan dus geen keuze maken tussen de mobo's die in de titel staan.
Ik heb na het lezen van talloze user reviews en professionele reviews van beiden nog steeds geen keuze kunnen maken, bij beiden zitten er voor- en nadelen aan.
Iemand ervaring met de stabiliteit of gevoeligheid van deze boarden?

mvg,
pindakoek:cool:

Misschien een domme vraag van mijn kant, maar je hebt wel gekeken of je huidige processor en dergelijke op een nieuw board passen?

Ik zou gaan voor de Gigabyte, heb zelf geen ervaring met het betreffende moederbord, maar heb wel ervaring met Asus en Gigabyte moederborden.

Ik heb ruim 8 jaar gebruik gemaakt van diverse gigabyte moederborden... NOOIT problemen mee gehad. Nu heb ik tussendoor 2x een Asus moederbord gehad, en je raad het al... Diverse problemen...

Gevoelsmatig zeg ik ga voor Gigabyte, dit merk is wellicht wat duurder en niet zo bekend bij het grote publiek als Asus, maar ik wil niets anders meer.

Als ik het goed heb is de Asus ook ene microATX en die Gygabyte niet. Daarbij heeft de Gigabyte een backup Bios chip.

Hier ook alleen maar goede ervaringen met Gigabyte. Heb zelf de Extreme Edition voor mijn Core i7.

Als ik het goed heb is de Asus ook ene microATX en die Gygabyte niet. Daarbij heeft de Gigabyte een backup Bios chip.

Hier ook alleen maar goede ervaringen met Gigabyte. Heb zelf de Extreme Edition voor mijn Core i7.
Ja dat het een micro-atx is wist ik al maar dat hoeft niet per definitie slechter te zijn toch?
Ikzelf had al een lichte voorkeur voor de gigabyte want ik ben een beginnende overklokker en ik wil het liefst alles zo stabiel mogelijk houden en ik had al gelezen dat je dan via windows met progs van gigabyte kan overklokken op een vrij veilige manier.
Ik heb zelf zowat altijd al asus gehad en een keer gigabyte tussendoor maar dat was echt in de periode dat asus alles en iedereen versloeg.
En met die gigabyte heb ik toen de grootste problemen gehad.
Maar nu begint asus af te zwakken vind ik.

Nadeel van MicroATX is de minder mogelijkheden voor uitbreiden. Ik ehb nu ook even met Easy Tune van Gigabyte overgeklokt, maar ga toch zelf de instellingen in het Bios aanpassen. Met Easy Tune draait mijn Core i7 920 van 2,66GHz nu op 3,36Ghz.

Ja, zeer stabiel. Temperatuur van 34 graden idle en iets van 37 graden als ik COD WAW speel. Heb nog niet een grote stresstest gedaan enkel SuperPI de CPU laten stressen, dan komt de temp niet hoger dan 38 graden. De cores onderling worden iets van 51/54 graden dan. Als ik de standaard snelheid instel is de temperatuur 28 graden idle. Gebruik wel een Thermalright 120 Ultra Extreme als CPU koeler.

Het overklokken van een Core i7 gaat wel even anders dan zijn voorgangers. Je hebt niet meer met FSB te maken maar met BCLK en QDI.

Laatst bewerkt:
Mag ook wel met deze koeler.:p
thermalright_ultra120_extreme_001.jpg

Dat is toch die nieuwe superkoeler die van 50 euro?
Ik heb die Xigmatek Dark Knight maar die van mij haalt niet de koelprestaties die die eigenlijk zou moeten halen:confused:
35-40 op idle en 70-75 of load.

Deze was iets van 54 euro zonder BTW bij Salland.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan