• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

De beste 5 uit 7 rondes

Status
Niet open voor verdere reacties.
He Sylvester,

Als je dat doen wil, HEEL graag want dat is het wel compleet.

Nog een andere vraag aan jou, in de orginele file begint een nieuwe ronde om de 16 kolom (niet zoals in het voorbeeld om de 4)
is dat een probleem, of een kwestie van in de functie step 4 naar 16 zetten.(ik weet niet of hier nog een max aanzit)
De tussenliggende kolommen worden gebruikt om de wedstrijduitslagen in te vullen en te berekenen dat zich weer vertaald in de gewonnen wedstrijden en de punten.

Bedankt vast,

Groetjes JieCie

hallo JieCie

step 16 moet het dan doen.

ik ben benieuwd hoe de indeling van je sheet is
stuur eens een voorbeeld dat maakt het eenvoudiger om een macro voor de kleurtjes te maken.
als het bestand te groot wordt stuur dan alleen 1 rij

groet sylvester

Laatst bewerkt:
Piet,

jij bent ook SUPER snel zeg.

Dit ziet er ook erg goed, de fout met de 0 gewonnen wedstrijden is er nu uit.
Als het wedstrijd systeem van 7 naar 12 rondens gaat (met dan de beste 7) is het dan een kwestie van formules doorslepen

HEEL erg bedankt voor je snelle reactie.

Groet, JieCie

hallo JieCie

de indeling is iets aangepast (om gemakkelijker speelronden toe te voegen)

verder zijn er wat namen toegevoegd: dan weet de macro waar de gebieden staan

in de naam "gebied" staat het uitslagen veld van 12 rondes
klik maar eens linksboven in het namenvak op de namen die je daar ziet

als je meer rijen gaat gebruiken kun je het makkelijkst binnen het gebied rijen invoegen
dan groeit het gebied automatisch mee.
als je dat niet wilt kan je het gebied ook met de hand aanpassen.
experimenteer wat met de groene vakjes.

groet sylvester

Bijlagen

Sylvester,sylvester toch,

Kanjer wat heb jij mij blij gemaakt, dit scheelt mij heel HEEL veel werk(en foutjes)
Dit voldoet geheel aan mijn vraag.

Je snapte het systeem ook, (heb je ook wat met boulen) ik heb toch geprobeerd om het zo duidelijk uit te leggen, maar begrijp dat het voor een buitenstaander best raar in elkaar zit.

Ik snap ook wat jij bedoelt met de namen en de groene vakken en het aanpassen ervan..

Ik moet het een en ander nog aanpassen.(spelersnamen en groeperen van de laatste ronde’s)
en dan ga ik er mee aan de slag, de competitie loopt in september af.

Klopt het dat bij de laatste ronde’s die met de gelijke standen, jou systeem achter vandaan gaat schrappen.???

Volgens mij vond jij dit ook wel een leuke vraag om te doen,.nogmaals bedankt voor je moeite en je tijd
.
Met vriendelijke groet,
JieCie

Klopt het dat bij de laatste ronde’s die met de gelijke standen, jou systeem achter vandaan gaat schrappen.???

als je met de achter vandaan van rechts naar links bedoeld dan klopt het

ja ik heb met mijn vrienden wel eens gebowld , leuk spel (met een biertje):thumb:

ik heb een vraag je aan jou: hoe maak je die kolomverberg_dingetjes? boven aan het blad?

groet sylvester

Sylvester,

Ik bedoelde niet bowlen maar jeu de boulen.Ook een leuke sport hoor met een biertje of wijntje.
Eerst jou vraag :In excel 2003 de kolommen selecteren ga naar data / overzicht / groeperen simpel.
Ik wil dit nog veranderen in een valitiedatiebox??? meen ik en dat alleen de ronde overblijft die ik in wil vullen
maar dat is van later zorg nu eerst dit.
Vanavond bij de laatste rondes die kolomverberg_dingentjes erin gezet, alle namen aangepast en de rondes leeg gemaakt
viel op dat de ronde's (gewonnen en punten) de kleur kregen van de winnaar, is geen probleem maar viel wel op
Dit ging weg na het invoeren van verschillende uitslagen.
Maar bij het invullen van de uitslagen als ik een waarde heb ingevuld duurt het even voordat ik de volgende waarde kan invullen.
Er word dan (denk ik) eerst het het hele "Bereik" doorgelopen, dat kan je ook zien op het scherm voordat ik weer de volgende waarde kan invullen.
Doe ik iets verkeerd, of kan je de "Telling" of de "kleurbereik" nog even uitzetten voordat alle uitslagen van de betreffenderonde klaar zijn.
Ik hoop dat ik duidelijk ben
Groet, JieCie

hoi JieCie
ja ik heb met mijn vrienden wel eens gebowld , leuk spel (met een biertje)

ik bedoelde natuurlijk "gejeudebowld":)
bedankt voor de tip over "kolommen verbergen"

en die macro toevoegen aan een knop kan je zelf ook doen.
als je hier uitleg oven wilt hoor ik het wel

groet sylvester

Hoi Sylvester,
Ik heb nog even gekeken en wat geprobeerd , dit met de macro werkt perfect.
Ik heb de kolommen ook nog wat aangepast , lege kolommen tussen de uitslagen er uit, en de optellen van de+ en - punten eruit Verwerkt in de kolom +/- punten.
Dit scheelde weer 5 kolommen, aangepast in de “telling”zag ik dat de kolommen nu apart vermeld stond in een konstante, is nu makkelijker aan te passen.
Alles werkt nu goed, ik ga verder met het invullen van de standen vanaf sept. 2010, nog wat macro maken voor het sorteren en het invullen van de ronde’s ( dit lukt me nog wel) en verwacht geen problemen meer.
Nogmaals iedereen bedankt (jij in het bijzonder).
Voor mij is er ruim voldoen aan mijn vraag.

Vriendelijke groet,
JieCie

Hoi Sylvester,

Iets te snel op status opgelost gezet, was nog aan het invullen en proberen.
nadat ik er genoeg had ingezet wou ik sorteren op kolommen H en I de geschrapte eindstand maar er komt geen van hoog naar laag, alleen maar van A naar Z en andersom.
Celeigenschappen aan gepast van staandaard naar getal maar dit had ook geen effect.
Komt dit ook door "Telling"?????

Groetjes JieCie

hallo JieCie
kun je mij vertellen wat je doet?

als ik de te sorteren rijen in zijn geheel selecteer en dan naar munu data ==> sorteren ga
en dan als eerste H aflopend
en als tweede I aflopend aan vink
werkt het prima bij mij.
ik gebruik exel 2003

ik ben benieuwd naar wat er aan de hand is

groet sylvester

De Beste 5 uit 7

He Sylvester,

Ik gebruik Excel 2007 maar save als 2003, ik heb het ook op een pc met excel 2003 geprobeerd maar dat lukte ook niet.

Ik selecteer E11 t/m EN113 ga naar data/ sorteren /kolom H aflopend Kolom I aflopend(2003)
In (2007) Ik selecteer E11 t/m EN113 ga naar sorteren kolom H krijg dan A naar Z of Z naar A Idem voor kolom I, doe ik het zelfde op kolom K en L de kolommen Totaal aflopend werkt het perfect.

Lijkt mij problemen te hebben met de matrix formule(maar ik ben een leek natuurlijk)

Vriendelijke groet,
JieCieBekijk bijlage Clubkampioen2010.zip

Bijlagen

Hoi Sylvester,

Bij mij op Excel 2007 werken de buttons wel, alleen van de geschrapt kolom H en I gaat alles waar niets staat voor ( van nr.1 tot 102, vanaf 103 tot 113 staan degene die wel voldoen aan het aantal gespeeld rondes op goede volgorde.
Ik denk dat degene die niet voldoen, dat er dan een nul moet staan inplaats van niets.

Werkte het sorteren bij jou wel goed.

Probeer het vanavond nog eens op een Excel 2003 systeem
Groetjes JieCie.

Vroeg me nog af of ik het verkeerd deed,of dat het niet klopte.

hoi JieCie

ja dat klopt ven die spaties en nullen

de funcie geeft nu nullen inplaats van spaties

je kunt de nullen eventueel met voorwaardelijke opmaak minder zichtbaar maken
als ik dat nu doe wordt het bestand te groot

groet sylvester

ps
ik begrijp nog steeds niet dat het sorteren niet werkte
deze sorteer_macro's heb ik gewoon opgenomen met de macrorecorder.
er gebeurt dus het zelfde als wanneer je zonder macro's sorteerd

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Sylvester,

Dit is het.

Als de laatste uitslag is ingevuld, een keer op een knop drukken voor de kleuren en een keer op de knop drukken voor het sorteren, en de winnaar is bekend. FANTASTISCHE.

Vriendelijke groet,
JieCie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan