De beste allround?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pindakoek

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2009
Hoi, ik ben een systeem aan het samenstellen en ik wil graag weten wat de beste allround processor in de prijscategorie van 100-200 is van dit moment.
AMD, Intel het maakt allemaal niet uit zolang de prijs maar onder de 200 blijft(i7 gewoon teveel van het goede:p).
Zoals ik al aangeef: allround, want ik doe eigenlijk vanalles, af en toe wel is een zware game(videokaart x4850 ASUS uitvoering), over het algemeen luister ik veel muziek, ik maak belangrijke backups van mijn primaire hd naar mijn secundaire hd(niet alleen de processor is toch belangrijk voor schrijfsnelheid, ook de snelheid van de hd, toch?), ik overclock niet en ik gebruik ook geen crossfire(misschien in de toekomst wel?), inprincipe hou ik wel van snelheid zolang het maar stabiel blijft:)
Multithreading is inprincipe wel handig want ik heb zo en dan wel is een aantal programma's openstaan maar dat trekt mijn 4600+ niet:confused:
Iniedergeval bedankt voor degenen die me willen helpen:thumb:

Het is eigenlijk heel erg simpel: prijs / prestatie -> AMD PhenomII en puur prestatie is het al de I7 920 die AMD verslaat, te koop voor € 220,--. Klik Idd. is het 20 euro boven het plafond dat je noemde, maar in samenhang met de prestaties die de I7 levert, zonder meer te overwegen waard. Aan de andere kant zijn de dingen die je opnoemt niet zodanig schokkend belastend voor een processor en dat rechtvaardigt de vraag of jij zo'n 'zware' processor nodig hebt. Dan zijn qua prijs / snelheid deze en deze de meest interessante. Om het nog lastiger te maken, deze blijft óók binnen je budget en is sowieso erg interessant, al is deze laatste op een socket geplaatst dat al weer enkele jaren meegaat.

Laatst bewerkt:
Wat ik wel overal zie is dat Intel bij de meeste tests als beste uit de bus komt.
Bij die laatste tests heb ik wel gezien dat amd aan een inhaalrace begint alleen ja ik gebruik al zowat heel mijn leven amd en ik ben toch eens benieuwt naar de intel quad core.
En wat die i7 betreft, dan moet ik wel ook overstappen naar ddr3 en dan heb ik een moederbord van min. 150€ nodig heb ik al gezien al wil die aan mijn eisen voldoen, geloof me ik zou er wel een willen maar ik heb ook net een Cooler Master 620 watt voeding gekocht en ik denk dat er dan wel wat meer voor nodig is, als de i7 het met deze voeding kan doen dan ga ik gewoon sparen en dan koop ik gewoon die i7 over een tijdje want de benchmarks liegen niet, de i7 serie is gewoonweg beestachtig sterk:thumb:

Laatst bewerkt:
Dan is de eerder genoemde quadcore Klik (of een andere quadcore) misschien voor dit moment wel de meest interessante voor jou?

Laatst bewerkt:
Ja ik had al een beetje zitten kijken naar de Q9 serie alleen zoals je al zei het is nog wel op een verouderde socket in vergelijking met am3, ik heb wel gezien dat de phenom 2 955 over het algemeen wel hoger in de benchmarks staat dan de Q9 serie alleen hij is wel een stukkie duurder.
Maar wat betreft de i7, zou de Master Cooler 620 watt het beest aankunnen?

Ik gebruik die online check wel ff want ik heb natuurlijk ook nog andere hw derin zitten;)

Ik kan de link niet meer vinden, ik zag het vandaag nog bij iemand in zijn handtekening staan.
Weet jij misschien wat de link is?:o

Bedoel je een PSU calculator, zoals deze?
Zolang je geen crossfire/SLI hebt kan de 620w voeding de belasting goed aan.
mvg leo

Laatst bewerkt:
Het gaat hier toch om een desktop? (ik begrijp niet zo goed waarom pasja met laptops aan komt zetten...)

Qua processor keuze moet je altijd naar het totaalplaatje moederbord - geheugen - processor kijken.
Kijk wat je hiervoor uit wil geven en dan kan je de beste optie kiezen voor dit geld.

Het gaat hier toch om een desktop? (ik begrijp niet zo goed waarom pasja met laptops aan komt zetten...)

Qua processor keuze moet je altijd naar het totaalplaatje moederbord - geheugen - processor kijken.
Kijk wat je hiervoor uit wil geven en dan kan je de beste optie kiezen voor dit geld.
Waar wordt over laptops geschreven?

Als je je muis op de link houd dan zie je de naam van een laptop verschijnen:confused:

Inprincipe wil ik om mijn processor heen bouwen dusja ik denk dat ik nog ff me geld in me pocket hou en dat ik dan over een paar weekies de i7 920 neem en tot die tijd moet ik alleen nog de keuze maken uit drie moederborden die binnen mijn budget vallen, welk aantal hoeveelheid mhz van geheugen past het best bij een 1366 socket?

Wt geheugen btreft ben ik van plan om 2 keer voor de OCZ Gold DDR3 1066MHz 2GB te gaan, is dat genoeg in samenwerking met zo'n processor en mobo? 4GB

En ik heb daarbij een redelijk goedkoop moederbord gezien die aan mijn eisen voldoet alleen ik heb geen ervaring met het merk.
Foxconn Flaming Blade GTI
Iemand die weet hoe dit merk is?
edit: ik zie net dat het moederbord niet de kloksnelheid ondersteund die de i7 920 ondersteund

Laatst bewerkt:
Ik heb nog niet gekeken naar die snelheid, maar heb wel de link bekeken van het bord. Zie ik iets (nog) niet wat jij wel hebt gezien? (v.w.b. het niet ondersteund worden?)

Wat het geheugen betreft doe je er goed aan om even die QVL van het moederbord te bekijken (zoals onderin de link ook wordt geadviseerd) Geheugen op de QVL van een fabrikant zou geheugen moeten zijn waarvan de mobo fabrikant garandeert dat het (goed) werkt op dat bord, alleen........... daar wel nog wel eens wat mis gaan. Als voorbeeld wellicht de machine waarop ik nu werk. Die is gebouwd door Alternate. Ik had net zoals jij de machine zelf samengesteld aan de hand van de pc builder van Alternate. Het geheugen had ik uitgezocht aan de hand van de QVL van Asus voor het moederbord dat ik wilde hebben. Wie schetst mijn verbazing dat Alternate daags voor de aflevering belde of ik alsteblieft genoegen wilde nemen met een ander merk geheugen dan dat ik uitgezocht had. Ze kregen het geheugen maar niet werken op het moederbord. Ik ben licht tegenstribbelend akkoord gegaan en heb later Asus nog een mailtje gestuurd. Ik moet nu, bijna 2 jaar na aflevering van de machine, nog antwoord krijgen van Asus waarom het Kingsotn geheugen dat ik uitgezocht had niet werkend was te krijgen op het bord............. terwijl het notabene in hun eigen QVL stond!

Moraal van het verhaal is een beetje dat geheugen op de QVL ook niet altijd zaligmakend is. Heel vaak werken er dus ook modules die in het geheel niet op die lijst staan.

Welke Windowsversie ga je draaien, 32 of 64 bit? Als je zoals je schrijft, veel aan multitasking doet, is het wellicht handiger om een 64 bits versie te nemen en dan 6 giga geheugen. Als je de 32 bits versie neemt dan kan slechts 3,2 gig van de door jou genoemde 4 worden benut.

Laatst bewerkt:
32 bits want ik heb al eens een aantal keer 64 gehad(zowel vista als xp) en qua compatible software enz vind ik niet goed werken.
En wat dat moederbord betreft, op de website van alternate staat er dat ie tot 1333mhz aankan maar op de website van foxconn zelf staat dat ie alleen maar hoger dan 1333mhz aankan en de geheugencontroller van de i7 kan alleen 800 of 1066 aan of maakt dat niet veel uit?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan