De beste keuze...

Status
Niet open voor verdere reacties.

phantomtwister

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Wat zou de beste keuze zijn :

- AMD Athlon 2600+ of de AMD Barton 2500+ ?
Of is er iets anders (betaalbaar) beter?
- Pc 2700 geheugens of Pc 3200 geheugens ?
- Scheelt CL2 geheugens veel in prestaties tov CL2.5 ?

Alvast bedankt!

Barton 2500+ vind ik persoonlijk... Een stuk beter overklokbaar. Anders is er bijna geen verschil.
PC3200 als je wilt overklokken, anders PC2700.
En het laatste maakt bijna enkel uit in de benchmarks.

Dus die CL2 en CL2.5 zullen ook geen invloed hebben bij overclocken?

Wat ik kan kopen : (2 latjes elk voor dual ddr)

- Apacher 256 PC 3200 CL2.5: 54 euro
- Corsair 256 PC 3200 CL2 : 100 euro
- Infineon 256 PC 3200 CL2.5 : 95 euro

het scheelt wel veel in prijs vind ik, is dit ook de moeite dan. Volgens mij zijn de apachers wel goede geheugens. 'k denk wel dat de andere beter zijn, maar 'k vind het toch veel geld.

Cas 2 en 2.5

Athlon processoren hebben meer voordeel van Cas 2 geheugen op 333 MHz. dan aan cas 2.5 op 400 Mhz. geheugen modules.

Er zijn veel PC3200 Geheugen modules die zelfs slechts op cas 3 willen lopen. (meer Mhz. is niet altijd sneller) :confused:

Bij een cas 3 waarde is het geheugen niet sneller dan een cas 2 PC2100 module. :8-0:

Ik zou voor het cas 2 pc2700 geheugen gaan.

Dat is niet alleen sneller dan het langzamer toegankelijke pc3200 geheugen en je loopt geen risico dat je pc3200 geheugen niet compatible is met je moederbord.

Suc6

Als je wilt gaan overklokken is het wat anders hé...

Overclocken

Als je wilt gaan overklokken is het wat anders hé...

Ja dat klopt tegen dat probleem loop ik nu dus aan :mad:

Ik heb dus verder alles wat nodig is : PCI lock, devider, voltage regeling, goede koeling, etc. maar dus traag geheugen dat met geen mogelijkheid mee wil. :confused:

Mvg.

M'n moederbord kan DDR400 aan. Het geheugen is bij mij ook de zwakste schakel als ik begin te overclokken.
Dus dan best voor de DDR400 geheugens van Apacher gaan? (om toch een beetje prijsvriendelijk te zijn)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan