De bewerking is geannuleerd (geen rechten)

Status
Niet open voor verdere reacties.

zwolle_maus

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2006
Berichten
46
Hallo allemaal, ik heb een simpele vraag met een lang verhaal.

Ik (bij schoonfamilie) had last van virussen laatst, maar kon AVG niet openen. Ik heb toen Norton trial geinstallerd maar hierdoor had ik geen internet meer. Ik kreeg zojuist (paar uur geleden) hier te horen dat eventueel Norton te verwijderen en AVG te installeren kon helpen... Uiteindelijk alles opgelost en dus nu AVG op de computer.

Nu zat ik echter met een probleem dat www.google.nl niet werkte (www.google.com en IP adres van google.nl wel)... Ik heb toen de pc opnieuw opgestart maar nu het probleem: Ik kan AVG niet opnieuw opstarten (ik wil virusscanner er opnieuw overheen gooien) want hij geeft de melding: 'De bewerking is geannuleerd, vanwege op uw systeem geldende beperkingen. Neem contact met de systeembeheerder op'

Nu is echter het probleem dat dit account het enige account is, en er ook geen inlogvenster komt tijdens opstarten. Nu vroeg ik mij af of er iets mogelijk is zonder windows opnieuw te installeren met alle bijbehoren acties. Dit omdat ik hier niet elke dag kan zijn er de mensen hier thuis 0,0 verstand hebben van computers.

Dus mijn vraag: Hoe los ik het probleem op met de volgende melding 'De bewerking is geannuleerd, vanwege op uw systeem geldende beperkingen. Neem contact met de systeembeheerder op'.
Dit is het enige account

Met vriendelijke Groet,

Maurice
 
Werkt systeemherstel/ een back-up niet?
Opnieuw installeren is meestal niet zo lastig, en zet in de toekomst vooral Avira Antivir er op, deze is 10x beter dan AVG(Pa is een ICT-er, die kan het bevestigen)
Waneer treed het ' De bewerking is geannuleerd, vanwege op uw systeem geldende beperkingen. Neem contact met de systeembeheerder op.' probleem op?
Als u AVG/Norton verwijdert of een nieuwe accaunt aanmaakt?

Grt. Mark
 
windowstoets + r
typ
secpol.msc
enter
ga naar Lokaalbeleid>Beveiligingsopties
rechter deelvenster>dubbelklik op status v.h. administratoraccount en schakel het in.
Herstart de pc en log in als administrator en maak er,naderhand, een wachtwoord voor aan. Wil je dat allemaal niet voer je handelingen dan uit (rechtsklik>uitvoeren als) als administrator.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor reacties.. Ik was echter paar dagen weg en kon dus niet reageren.

Oke: secpol.msc werkt niet in Vista (bij mij niet en heb snel gegoogeld en daar zei men het zelfde)...

Nu las ik dat ik eventueel via dit pad iets kon doen, maar ik kom er zo niet uit: regedit:HKEY_LOCAL\MACHINE SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon...

Dus als iemand me nog verder kan helpen.. graag!:)
 
Kijk ff hier en lees het goed door, lukt 't dan nog niet dan horen we het wel weer.
Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan