de blauwe schermen en het vastlopen is terug

Status
Niet open voor verdere reacties.

spongbob

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2013
Berichten
31
hallo iedereen, in het begin van 2013 liep mijn computer vast en gaf het blauwe schermen. Op een of andere manier had ik dat probleem kunnen oplossen maar bij Pasen kwam juist het zelfde probleem terug. Ook toen had ik het kunnen oplossen, maar nu is het weeral terug en nu wil ik het definitief oplossen. Gisteren gaf mijn computer een paar blauwe schermen dit is een van de rapportjes:

This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x75C00)
Bugcheck code: 0xA (0x6FAEBF6, 0x2, 0x1, 0xFFFFF8000347C12C)
Error: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that Microsoft Windows or a kernel-mode driver accessed paged memory at DISPATCH_LEVEL or above.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.

Er waren nog rapportjes maar die ben ik blijkbaar kwijt door naar een vorig herstelpunt te gaan (wat blijkbaar ook niet werkte). Ik dacht eerst dat de NVDIA driver verouderd was. Want er was een update van, die had ik dan geïnstalleerd maar het blijkt niet te werken.

Alvast bedankt voor het lezen

Met vriendelijke groet Spongbob
 
Zoals het bericht zegt is het waarschijnlijk een softwarefout.
Dat kan een driver zijn maar ook een Windowsonderdeel.
Voor de drivers kunt u het beste naar de leverancier van uw PC gaan en daar de laatste Win7 drivers downloaden en installeren en dan maar hopen dat dat het probleem oplost.
 
Ik heb al eens gekeken op de Dell site (ik heb een Dell computer) en ik heb al een paar drivers geïnstalleerd alleen weet ik niet of ik het juist installeer want als ik het installeer dan blijft er staan dat het 'dringend' is om de driver te downloaden.

ik download het dan van de Dell site en ik installeer het dan maar er komt alleen dat hij de files unzipt en daarna gebeurt er niets meer
 
Laatst bewerkt:
Unzip dan zelf de file en als het goed is zit er in de unzipde map dan een install. Daar moet dan op geklikt worden. Doe dat dan voor elke te downloaden zipped file apart, te beginnen met de "chipset".
 
oke, bedankt
ik heb mischien ook een andere verklaring gevonden, ik heb eens gekeken en ik heb er ook NVDIA geforce 310 (eerst de versie 314.22 en nu 320.18) op staan en die bevat blijkbaar ook drivers voor video en geluid. Kan het dus zijn dat die drivers in conflict komen met de andere drivers?

Ik ben bezig met het installeren van die drivers maar als ik de video driver wil installeren van de dell site dan komt er "het systeem voldoet niet aan de minimum eisen... de installatie wordt afgesloten" maar de driver is wel bestemd voor de computer
 
Laatst bewerkt:
Probeer dan eens de driver van de NVidia web site.
 
ik ben een beetje in de war over de drivers... ik heb wat zoekwerk gedaan en ik wist niet dat NVDIA ook nog andere drivers had buiten GeForce. Maar nu is mijn vraag als ik die drivers van nvidia bijwerk, heeft dat dan gevolgen voor de drivers van de Dell site?

volgens mij heb ik het al door... ik heb DriverMax gedownload en het zegt dat er 21 drivers niet up-to-date zijn. Alleen dat ik met het programma maar 2 drivers per dag kan downloaden
 
Laatst bewerkt:
ik heb een nieuwe 'hint' gekregen door nog een blauw scherm dit is het volgende rapportje:

crash dump file: C:\Windows\Minidump\063013-14336-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntos{rnl.exe (nt+0x7E6F9)
Bugcheck code: 0x40000082 (0x290, 0x2B992DDFA232, 0xFFFFD466D2205DCD, 0x0)
Error: CUSTOM_ERROR
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: ntos{rnl.exe .
Google query: ntos{rnl.exe CUSTOM_ERROR

alleen weet ik niet waar ik de driver 'ntos{rnl.exe' kan vinden, weet iemand raad?
 
Laatst bewerkt:
ntoskrnl is een windows DLL.
Die kan corrupt geraakt zijn, maar ik las dat dat ook een virusbesmetting kan zijn.

Dus als eerste stap een volledige scan doen meet de producten Malwarebytes antimalware en Emsisoft Antimalware en kijken wat daar uitkomt.
Hier zijn de downloads te vinden:http://www.sr-pc-hulp.nl/links.htm
NB: welke antivirus bescherming zit er nu op de PC?

Als dat niets oplevert is het wellicht een coruupted dll.
Deze sofware zou dat oplossen: http://www.windowserrorfixer.com/nl-nl/vast-dll-fouten-gratis-downloaden/ntoskrnl.exe.html
Ik ken de software niet, dus eigen risisico en geen garanties.

NB!!! Bij de download en installatie van alle software altijd heel goed lezen wat er staat en NOOIT zo maar automatisch op next/volgende drukken en altijd alle vinkjes weghalen bij dingen die u niet wil of niet weet wat het is.
Altijd kiezen voor handmatige/geavanceerde installatie en NOOIT voor automatische/aanbevolen installatie.
 
ik heb als virusscan Avast en ik heb onlangs (woensdag) nog een volledige scan gedaan en er was niets gevonden, ik zal morgen eens proberen met Malwarebytes of er mischien wel iets opstaat

heb even met het errorfixer programma gekeken en het zegt dat er 250 errors zijn, alleen dat hij ze niet allemaal hersteld (dan zou ik het programma moeten kopen)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Avast is een goeie virusbescherming. Maar geen enkel av-product, gratis of betaald, is in staat alles tegen te houden. Vandaar dat ik zelf naast AVAST free altijd eens per week een scan laat doen door Malwarebytes en Emsisoft-Antimalware (beide zijn gratis) en doe in deze situatie dan de meest volledige scan.

Dat errorfixingprogramma, daarvan wist ik niet dat het niet gratis was. Staat nergens vermeld. Een beetje sneaky en dus maar niet vertrouwen.

Als dat alles niet werkt dan wellicht proberen terug te gaan naar een herstelpunt toen alles nog goed werkte?
 
ik heb al eens geprobeerd om naar een herstelpunt terug te keren, maar ik denk dat ik windows 7 gewoon weer helemaal ga herinstalleren. Alleen heb ik geen CD oor windows 7 erop te zetten, vanwaar zou ik het moeten halen?
 
Informeer even bij Dell hoe dat zit. Die kunnend dat precies vertellen.
.
 
bedankt! ik heb het gevonden, nu maar hopen dat het probleem opgelost word
 
ik heb nog snel even een vraagje. Als alles opnieuw geinstalleerd is naar de fabriekinstellingen, moet ik dan terug de Dell drivers van de Dell site downloaden, of staan die er dan al op?
 
Dat weet ik niet. Maar het kan nooit kwaad alle drivers toch te downloaden en die te installeren als eerste actie nadat windows geinstalleerd is, te beginnen met de chipset.
 
op de site staat bij de drivers 'aanbevolen' 'dringend' en 'optioneel', kan het kwaad als je meerdere drivers hebt voor bijvoorbeeld video?
 
kies altijd de meest recente driver voor een apparaat
 
oke, alles is inorde. Nog geen blauwe schermen gehad dus het lijkt me opgelost. Heel heel heel hartelijk bedankt dat je me geholpen hebt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan