• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

De cel van de hoogste waarde in een bereik een kleur geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Renevang

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2015
Ik wil de hoogste waarde van een bereik(negen cellen in één rij) een kleur geven.
In elk van deze negen cellen staat een SOM functie waarbij getallen uit een ander werkblad worden opgeteld.
Zolang de op te tellen cellen geen waarde hebben is de uitkomst in elk van de negen cellen 0.
Zodra ik nu via Voorwaardelijke opmaak de cel met de hoogste waarde een kleur geef krijgen alle negen cellen die kleur. Ze staan immers allemaal nog op 0.
Is het mogelijk om een extra voorwaarde mee te geven dat de cel met de hoogste waarde(in het bereik van negen cellen) pas een kleur krijgt nadat er daadwerkelijk waardes in het andere werkblad zijn ingegeven en opgeteld?

Hopelijk heb ik eea duidelijk genoeg verwoord en kan iemand me op de goede weg helpen.

Alvast bedankt!

=AND(MAX($A$1:$I$1)>0;A1=MAX($A$1:$I$1))
Probeer het eens op deze manier

Hallo Popipipo,

Dank je voor je reactie.

De formule die je voorstelt moet die bij voorwaardelijke opmaak worden ingegeven?
Ik weet slechts de basis van excel moet ik toegeven.

Nogmaals alvast bedankt.

Groet

Deze moet inderdaad bij voorwaardelijke opmaak in gegeven worden.
Als het niet lukt upload dan even je bestandje (ontdaan van gevoelige informatie natuurlijk)

Via rechtsonder 'geavanceerd' en daarna de paperclip.

Bekijk bijlage Wielerspel 2015(1).xlsx

Hallo Popipipo,

Bij deze het bestandje. Het gaat er nu om om in het tabblad "Stand" per gereden koers de cel met de hoogste punten een kleur te geven.
De bedoeling is nu om ook voor de volgende koersen nu al de voorwaardelijke opmaak mee te geven dat zodra de punten voor deze koersen worden ingegeven de hoogste waarde in het bereik(voor de eerste koers E4:M4, voor de tweede koers E5:M5 enz.) steeds een kleur te geven. Zolang er voor een koers geen punten zijn ingegeven mag er ook geen enkele cel een kleur krijgen.

Hopelijk kun je er een beetje wijs uit.

Alvast bedankt.

Voorwaardelijk opmaak er in gezet.
Tevens heb ik een paar formules er onder gezet om de berekeningen wat eenvoudiger door te kunnen kopiëren
Daarvoor heb ik de volgorde van de namen in beide tabbladen gelijk moeten zetten en ook de namen van enkele renners moeten aanpassen ivm extra spaties.
Diverse bereiken heb ik een naam gegeven (zie CTRL F3)

Bijlagen

Hallo Popipipo,

Dank je voor je oplossing en je tip mbt het optellen van de punten! Wat ik te zien krijg bij CTR-F3 is dat hoe de voorwaardelijke opmaak eruit dient te zien? Zo ja kun je aangeven waar en hoe dit in te geven? Zo niet kan ik ergens zien hoe de voorwaardelijke opmaak er nu uitziet zodat ik het de volgende keer zelf kan doen? Als dit niet zichtbaar gemaakt kan worden wat is een handige site zodat ik over dit onderwerp zoveel kan leren dat ik het in het vervolg zelf kan doen?

Groet,
René

Dank je Popipipo!

Dank je voor je tijd en moeite om een beginner een beetje wijzer te maken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan