De computer krijgt geen verbinding met de lan-kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amtpg

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2009
Goeie morgen allemaal.

Ik heb bij een kennis de computer geformateerd en alles leek eerste instantie te werken. Maar toen ik het internet op wilde gaan, gaf de computer aan dat er geen verbinding was. Maar er was een lan kabel ingestoken. Naar mijn weten, hoort de computer dan verbinding te hebben. Het is een asus computer, met dito moederbord. En er staat windows xp sp2 op. Ik wilde op de computer al eerder xp sp3 op zetten, maar dat wilde niet lukken :confused: Ik heb al op internet zitten zoeken naar de drivers, maar om de een of andere reden kan ik de juiste niet vinden.
Mijn vraag/vragen:
1. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
2. En weet iemand misschien hoe ik er achter kan komen hoe ik te weten kan komen welke drivers ik moet hebben?

Alvast bedankt voor de moeite.

Amtpg

Waarschijnlijk zijn de drivers van je netwerkkaart niet geinstalleerd, maar dat kun je zien in Configuratiescherm --> Systeem --> Tabblad hardware --> Apparaatbeheer (alle apparaten waarvann de drivers niet geinstalleerd zijn, worden gemerkt door een uitroepteken).

De drivers kun je in het geval van een onboard kaart vinden op de website van de fabrikant van je moederbord, en als je een losse kaart hebt op de website van de fabrikant ervan.

Waarschijnlijk zijn de drivers van je netwerkkaart niet geinstalleerd, maar dat kun je zien in Configuratiescherm --> Systeem --> Tabblad hardware --> Apparaatbeheer (alle apparaten waarvann de drivers niet geinstalleerd zijn, worden gemerkt door een uitroepteken).

De drivers kun je in het geval van een onboard kaart vinden op de website van de fabrikant van je moederbord, en als je een losse kaart hebt op de website van de fabrikant ervan.

Er stonden vraag tekens voor apparaten waarvan de drivers niet geinstalleerd waren. Maar het installeren er van lukte ook niet. Zelfs niet met de cd-rom van windows die ik had gebruikt. En bij apparatenbeheer, waar normaal netwerkadapters moet staan, staat nou overige apparaten... :confused:

Laatst bewerkt:
vertel eens welke netwerkkaart er in zit.
als je dan verbinding hebt met het internet gaat het installeren van de rest ook makkelijker.

vertel eens welke netwerkkaart er in zit.
als je dan verbinding hebt met het internet gaat het installeren van de rest ook makkelijker.

Dat is juist het probleem, dat kan ik nergens vinden... ik weet dat er een asus moederbord in zit, weet het type even niet zo snel uit mn hoofd. Maar die kennis van me, heeft totaal geen verstand van de computer en kan me niet vertellen of de netwerkkaart op het moederbord zit of los er in.

bij de gele uitroep tekens staat ook je netwerkkaart.
vertel hoe dat ding heet.

Ik zou in dit geval maar eerst eens beginnen met de chipset drivers!!

En dan pas de rest!

Het enige waar ik wijs uit kom is: PCI ...

ps: er staan geen uitroeptekens, maar vraagtekens...

Ik zou in dit geval maar eerst eens beginnen met de chipset drivers!!

En dan pas de rest!

Sorry, maar wat moet ik daar dan precies mee doen? Ik weet inmiddels vrij veel over computers, maar sommige dingen weet ik nog niet... :o

Gaat het om een merk-pc, zoals b.v. Acer. Packard Bell, Medion, HP, Compaq etc. geef dan merk en type van de pc.

Is het een zgn. samengestelde pc, geef dan merk en type van het moederbord

Als het merk/typenummer van je moederbord/PC wilt weten dan staat dat meestal op het moederbord (meestal witte letters tussen de PCI slots).

Gaat het om een merk-pc, zoals b.v. Acer. Packard Bell, Medion, HP, Compaq etc. geef dan merk en type van de pc.

Is het een zgn. samengestelde pc, geef dan merk en type van het moederbord

Het is een Asus, zo in de winkel gekocht, maar het moederbord is een keer vervangen. Ik ben er wel al achter gekomen dat het een asus moederbord is.

Download en installeer het gratis PC Wizard: http://www.cpuid.com/pcwizard.php (download knopje links bovenaan die pagina)

Start na installatie het programma op en je ziet precies wat er allemaal in je pc zit en nog veel meer.

Geef dan hier even naam en type van het moederbord

Dat antwoord ben ik je dan nog even verschuldigd. Ik zal met die kennis bellen en kijken wanneer ik weer langs kan komen.

Wordt vervolgd....

Alvast bedankt voor alle reacties en genomen tijd om te helpen.

hebben jullie er iets aan als ik kan vertellen dat er een sonic blue modem in zit??

ik kan nergens iets vinden van een netwerk adapter

er zit trouwens een Asus K8N-VM moederbord in

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan