De computer krijgt kuren ander opstart progamma

Status
Niet open voor verdere reacties.

berma6

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2011
Berichten
12
Ik heb een laptop met windows xp profesioneel gekocht.
Na enkele jaren in gebruik veranderd ineens het opstart programma.
Ik weet twee mogelijkheden om dit weer te herstellen via de start knop naar programma toegang en instellingen en via mconfig.
Momenteel staat de computer in selectief opstarten en daar krijg ik hem niet meer uit.
Andere instellingen kan ik wel aanklikken maar bij het opnieuw opstarten is dit weer ongedaan gemaakt.
Mogelijk is hij door het programma zelf hierop gezet omdat er div fouten in het systeem zitten, ik kreeg regelmatig een blauw scherm met tekst waarschijnlijk een geheugendump
tekst was binnen 2 sec weg dus ik weet niet zeker wat het was.
Hij sprong ineens op selectief opstarten, de fouten zijn nu echter ook verdwenen, niet alle programma's worden geladen maar ik mis niets essentieels.
Wat zou ik doen?
Ik moet nu starten met een wachtwoord na eerst contr alt del:confused:
 
Leg me eens uit wat dit is en hoe het werkt ben nieuw hier. O ja ik heb geen win-cd.
O ja en wijzigingen ongedaan maken met systeemherstel gaat ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Het is een controle op de versie van beveiligde systeembestanden. Zie de uitleg van MS in de link.
Het is niet altijd gezegd dat je de Win-cd nodig hebt, als de map met installatiebestanden op je pc staat is het meestal niet nodig.
Maar heb je verder problemen dan? Heb je recent een update gehad? Die beveiligde logon kun je evt. wel weghalen als het daar om gaat.
 
Laatst bewerkt:
Nee geen update tussentijds ik had problemen met explorer de kleuren werkten niet goed tekst viel weg doordat de achtergrondkleur dezelfde waren als de tekst kleur en de laatste tijd kreeg ik dus een blauw scherm en dan startte het zaakje plotseling weer opnieuw op, lastig als je net een paar bladzijdes tekst klaar hebt.
Nu zijn deze problemen voorbij maar ik moet wel ctrl alt del en daarna een wachtwoord (leeg) invoeren wil hij gaan opstarten.
 
Windowstoets + r
typ
control userpasswords2
enter
tab geavanceerd en vink uit "gebruikers moeten op ctrl+alt+delete drukken"
Je wachtwoord en gebruikersnaam kun je uitschakelen onder de tab algemeen.

Om het herstarten uit te schakelen zodat het scherm blijft staan en je de foutcodes kunt lezen:
Windowstoets + pause/breaktoets>geavanceerde systeeminstellingen>opstart-en herstelinstellingen>instellingen>systeemfouten>vink de optie uit " De computer automatisch opnieuw opstarten" (tekst is voor Win7 maar werkt ook voor XP)
 
Laatst bewerkt:
Het is gedeeltelijk gelukt ik hoef geen Ctrl Alt Del meer in te toetsen om hem te laten opstarten bij het wachtwoord moet ik alleen een ok geven.
Eigenlijk zijn er nu de meeste fouten van vroeger uit waarom zou ik hem daar terug op willen hebben.
Er is iets goed mis maar ik kan altijd de backup van acer gebruiken eventueel om hem weer op de fabriekswaarden te zetten, voorlopig laat ik het hier bij.
Ik merk wel als hij weer kuren heeft, bedankt voor de tips.
P.S. doe Andre Rieu de groeten van mij.!
 
Welkomstscherm uitschakelen bij gebruikersaccounts (configscherm).
Ok zal ik doen! (die groeten) :D
Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ontdekt waardoor het welkomstscherm was uitgeschakeld al begrijp ik het niet helemaal.
Ik had een nieuwe cliënt voor netwerken bijgemaakt omdat mijn netwerk kabel niet werkte, (er was een monteur van Ziggo die mijn nieuwe router aan het controleren was) ik deed zomaar wat, maar dit had invloed op mijn welkomst scherm dit werd namelijk uitgeschakeld daardoor.
 
Laatst bewerkt:
Het is zoiets als dit voorbeeld.
Er wordt een, meestal verborgen, account aangemaakt dat met een w.w. beveiligd is. Dat vereist dan weer een beveiligde aanmelding vandaar de ctrl+alt+delete-toets. Je kunt evt. die aangemaakte account bij control userpasswords2 weer verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
Oké bedankt ik heb vroeger wel vaker met accounts gerommeld dat had toen nog geen effect omdat de beveiliging nog niet zo was opgevoerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan